اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

وزیر ارشاد: عدالت فرهنگی در تمام نقاط کشور محقق می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز در دولت بنا داریم که عدالت فرهنگی را به نحو احسن در تمام نقاط کشور اجرا کنیم.

وزیر ارشاد: عدالت فرهنگی در تمام نقاط کشور محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعدازظهر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن گرامیداشت یاد شهدای غزه،‌ به مردم استان سمنان موفقیت احراز پایتختی کتاب ایران را تبریک گفت و اظهار کرد: دوران پررونقی در همه عرصه‌های فرهنگ و هنر کشور سپری می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز در کشور دوران پررونقی در تمام حوزه‌های زیرساختی‌، نمایشی، کتاب و کتابخوانی و ... سپری می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهتمام دولت به ارتقای بخش فرهنگ بیان کرد: عزم جدی دولت در همه بخش‌های فرهنگی و هنری کشور وجود دارد تا جهت‌گیری کلان کشورمان منطبق بر همین رویکردها پیش رود.

اسماعیلی با بیان اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی استان سمنان بر اساس گزارش ارائه‌شده به‌صورت منظم در این استان برگزار می‌شود و این روال باید ادامه یابد، گفت: اتفاق مبارکی که در راستای انتخاب سمنان به‌عنوان پایتخت فرهنگ پایتخت کتاب ایران افتاد، نیز نتیجه همین پیگیری‌ها و برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی در استان سمنان بوده است.

وی انتخاب سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران را نتیجه نگاه فرهنگی در مدیریت ارشد استان سمنان، نماینده ولی فقیه در استان و همچنین پیگیری‌های مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان عنوان کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امروز در دولت بنا بر این است که موضوع عدالت فرهنگی را به نحو احسن در تمام نقاط کشور اجرا کنیم و رویدادهای مختلف را که سبب مشارکت مردم در امور کشور و کنشگری فرهنگی می‌شود، به تمام نقاط کشور تسری دهیم.

اسماعیلی با بیان اینکه حلقه‌های میانی، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، گروه‌های واسط و جبهه‌های مردمی کنشگران اصلی حوزه فرهنگ و هنر هستند و باید به آنها بیشتر توجه شود، ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه نظارت، حمایت و تسهیل‌گری در امور را برعهده دارد و در این راستا گام برمی‌دارد.

وی تصریح کرد: انتخاب سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران محصول حضور گروه‌های فرهنگی و کنشگرانی است که به‌طور مؤثر در این زمینه تلاش کرده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با قول مساعد در زمینه توجه به یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های فرهنگی استان سمنان یعنی تالار مرکزی این شهر اظهار کرد: در زمینه احداث مجتمع فرهنگی هنری شهر سمنان مذاکرات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بانک عامل در مراحل پایانی در حال انجام است و به‌زودی عملیات اجرایی مرحله نخست این مجتمع آغاز می‌شود.

پیش‌بینی اعتبار برای پشتیبانی مصوبات شورای فرهنگ عمومی 

اسماعیلی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های جدی شورای فرهنگ عمومی که در طول سالیان دراز در زمینه پشتیبانی از مصوبات این شورا وجود داشت، در دولت سیزدهم به نتیجه رسیده است، گفت: دولت اعتبار ویژه‌ای را در زمینه شورای فرهنگ عمومی در لایحه بودجه پیش‌بینی کرده است تا بتواند از مصوبات شورای فرهنگ عمومی به‌خوبی پشتیبانی کند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های خوبی در تمام استان‌های کشور در حوزه فرهنگ در حال انجام است، اضافه کرد: انجمن‌های مختلف و گروه‌هایی که به تولید محتوا در استان‌ها می‌پردازند، در قالب قرارگاه شهید آوینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موردحمایت قرار خواهند گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه اهتمام به حمایت از برنامه‌های استان‌ها به‌طور جدی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد، توجه به گسترش عدالت فرهنگی در نقاط مختلف کشور را از سیاست‌های اصلی دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد.

به گزارش فارس؛ حضور در برنامه جشن پایتخت کتاب ایران مهم‌ترین برنامه سفر امروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمنان است؛ این برنامه که با اهدای تندیس هشتمین پایتخت کتاب ایران به سمنان همراه است، در تالار تئاتر شهر سمنان برگزار می‌شود.

بازدید از رویداد بازی‌سازی در پارک علم و فناوری و بازدید و افتتاح چاپخانه در سمنان از دیگر برنامه‌های سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول