اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

امام جمعه یزد:‌ ایمان مهمترین مزیت و عامل پیروزی جبهه مقاومت است

امام جمعه یزد با بیان این که مقاومت امروز کشورهای مسلمان ثمره تفکر بسیجی است که از ایران اسلامی صادر شده است، گفت:‌ ایمان جبهه مقاومت رژیم کودک کش صهیونیستی را به زانو درآورده است.

امام جمعه یزد:‌ ایمان مهمترین مزیت و عامل پیروزی جبهه مقاومت است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری‌یزدی در خطبه‌های این هفته سوم آذرماه نماز جمعه مرکز استان که با حضور عموم مردم دارالعباده و اعضای حلقه‌های صالحین بسیج برگزار شد، با اشاره به جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی در کشتار هزاران نفر از مردان، زنان و کودکان بی‌گناه غزه، اظهار کرد:‌ مردم مظلوم غزه با الگو گرفتن از شهید سلیمانی ایستادگی کرده و با توکل بر خدا دشمن را به شکست و تن دادن به آتش بس واداشتند.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته بسیج افزود: مقاومت ثمره فرهنگ بسیج است که به خوبی از ایران اسلامی بین تمام مسلمانان جهان گسترش پیدا کرده و امروز در نقاط مختلف جهان شاهد بروز و نمود آن هستیم.

امام جمعه یزد با بیان این‌که بسیجیان انسان‌هایی شجاع، باایمان، وفادار به ولایت و دارای قلب‌های پاکی هستند که با فطرت الهی در مسیر حق ایستاده‌اند،‌گفت: نظام جمهوری اسلامی با وجود همه دشمنی‌ها به عنوان یک نهضت بزرگ دینی باقدرت و باشکوه در مسیر خود به پیش می‌رود و به الگوی بسیاری از ملت‌های جهان مبدل شده است.

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به اتفاقاتی که در دنیا در حال رقم خوردن است، گفت: استقامت و خدامحوری مردم ایران درسی برای همه مسلمین و آزادگان جهان است و آنها نیز در مسیر عزت و استقلال بر می دارند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد از تقوا به عنوان پشتوانه تمامی امور یاد کرد و افزود: در کسب علم و دانش، کسب روزی و تمام امور دنیا، تقوا یک پشتوانه و اطمینان خاطر است و بر اساس آیات قرآن کریم، کسانی که در مسیر تقوا قرار گیرند، خداوند متعال در مشکلات راه فرار از مشکل را به آنها نشان می دهد.

وی ادامه داد: برکت زندگی انسان باتقوا نیز شگفت انگیز است زیرا گاه خدا از جایی به او روزی می دهد که بنده خود نیز آن را تصور نمی‌کند و این موضوع در قرآن کریم نیز وعده داده شده است.

 ناصری همچنین با اشاره به روایتی از رسول خدا(ص) یادآور شد: حضرت می‌فرمایند: اگر کسانی از دیگران قطع امید کنند اما امیدشان به خدا و همه توجه آنها به سمت عنایت خدا باشد، خداوند متعال او را کفایت خواهد کرد و کسانی که خدا را فراموش می کنند و در مسیر خدا قدم بر نمی دارند و خلاف رضای خدا عمل می کنند، خداوند او را به خود واگذار می کند.

امام جمعه یزد بیان کرد: اهل دنیا برای کسی دلسوزی نمی کنند و هرکس به دنبال منافع خود است اما خدا پشتیبان و نقطه اتکای واقعی برای بندگان خداست؛ فقط کافی است که به خدا توکل و تقوا پیشه کنیم.

 وی عنوان کرد: اگر حضرت زهرا(س) نبود، انسانی شایسته که بتواند که دامن او جایگاه پرورش امامان معصوم و پرورش اولیاء الله باشد، نداشتیم؛ او مادر کسی است که ظهور و ظلم را نابود خواهد کرد.

ناصری بیان کرد: اگر فاطمه(س) نبود، هدف خلقت پیاده نمی شد و رسیدن انسانها به کمال الهی محقق نمی شد زیرا کسی نبود که انسانها را در مسیر الی الله هدایت کند و آنگاه خلقت انسان بی هدف می شد بنابراین خلقت حضرت زهرا(س) یک خلقت استثنایی است.

وی تاکید کرد: مسلمانان به ویژه شیعیان باید حقیقت ولایت را درک کنند و پشتوانه امامت و ولایت باشند و مسیری که دنیا می خواست با راه اندازی تمدن جهانی بر ما غلبه پیدا کند، بشناسند و بدانند که جمهوری اسلامی ایران همه این برنامه ها را به‌هم زد و این مسیر باید ادامه پیدا کند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مردم ایران باید صبورانه در کنار رهبر معظم انقلاب به مسیری ادامه دهند که همه قدرت‌های پوشالی را از هم پاشید و در مسیر خدا قدم برداشت و امروز به جایی رسیده که در میان کشورهای دنیا کشوری محبوب است و همه دنیا به دنبال شناخت انقلاب اسلامی هستند که مردم ایران به پا کردند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها برنامه ریزی کرده بودند که مردم فلسطین را به 64 کشور دنیا بفرستند و خاک آنها را بطور کامل اشغال کنند اما مقاومت مردم غزه، ایمان آنها به خدا و ایستادگی آنها این نقشه ها را به‌هم زد.

ناصری با بیان این‌که دشمن در تلاش است مردم ایران و مسلمانان جهان را از مسیر اتحاد دور کند، افزود: مردم نباید از این مسیر جدا شوند و باید قدر دین و انقلاب و کشور خود را بدانند و کمک کنند که عزت خود را حفظ کنیم.

پایان پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول