اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

صنایع قم از نمایشگاه صنعت کفش الگوبرداری کنند

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قم در بازدید از نمایشگاه «مواد اولیه، ماشین‌آلات، تکنولوژی، چرم و صنایع وابسته صنعت کفش ایران_قم» گفت: این نمایشگاه سطح بین‌المللی برگزار شده و نمایانگر توانمندی‌های کشور به ویژه قم است و دیگر صنایع استان باید از این نمایشگاه الگوبرداری کنند.

صنایع قم از نمایشگاه صنعت کفش الگوبرداری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مهدی قریشی در حاشیه نمایشگاه «مواد اولیه، ماشین‌آلات، تکنولوژی، چرم و صنایع وابسته صنعت کفش ایران_قم» در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعت کفش استان در دی ماه سال گذشته عنوان کرد: نمایشگاه کفش قم که سال گذشته برگزار شد به گفته بسیاری از صاحب نظران فراتر از سطح نمایشگاه‌های مطرح دنیا بود و باعث شد تا تراز سایر نمایشگاه‌های استان نیز ارتقا پیدا کند. 

معاون استاندار قم با تقدیر از زحمات انجمن صنایع کفش های ماشینی استان افزود: با زحمات این انجمن و برنامه‌های در حال اجرای مدیریت جوان آن،  رویکرد جدیدی در صنعت کفش ایجاد شده که کاملا مشهود است و انتظار می رود طی سالیان آتی صنعت کفش کشور جایگاه بالاتری را از آنچه اکنون هست بدست آورد.

وی ادامه داد: در صنعت کفش بیش از ۷۰ صنعت وابسته مشغول به فعالیت هستند و یک ظرفیت بزرگ در عرصه اقتصادی و در حوزه اشتغال در این صنعت وجود دارد که باید به درستی از آن استفاده گردد؛ برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی قطعاً کمک شایانی برای تحقق این هدف خواهد داشت.

قریشی گفت: صنعت کفش علاوه بر اینکه یک صنعت بزرگ و قابل توجه است، در درون خود هنر و علم را نیز به همراه دارد و در نمایشگاه «مواد اولیه، ماشین‌آلات، تکنولوژی، چرم و صنایع وابسته صنعت کفش ایران_قم» نیز شرکت‌های دانش بنیانی حضور داشتند که بسیاری از نیازهای این صنعت از جمله مواد اولیه مورد نیاز یا دستگاه‌های تولیدی مختلفی را عرضه نموده‌اند که قابل رقابت با تولید کنندگان خارجی است و در این زمینه به نوعی خودکفایی دست یافته‌ایم.

معاون استاندار ابراز امیدواری کرد که برخی دیگر از صنایع استان که تولیداتشان حرفی برای گفتن دارد از جمله تولیدکنندگان مبل نیز از این حرکت انجمن کفش ماشینی الگوبرداری کنند تا در آینده نزدیک شاهد ارتقای بیش از پیش این صنایع در سطح کشور باشیم.

پایان پیام/ 78033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول