اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

قاضی زاده هاشمی: احراز شهادت محیط‌بانان بر اساس قانون صورت می‌گیرد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: احراز شهادت محیط‌بانان، موضوعی است که بر اساس قانون باید انجام شود و این به این معناست که فرد باید در مقابل حمله دیگران به شهادت برسد.

قاضی زاده هاشمی: احراز شهادت محیط‌بانان بر اساس قانون صورت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور امروز در حاشیه اولین کنگره شهدا و ایثارگران محیط زیست کشور که در استان خوزستان و در تالار امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد، اظهار کرد: احراز شهادت محیط بانان، موضوعی است که بر اساس قانون باید انجام شود و این به این معناست که فرد باید در مقابل حمله دیگران به شهادت برسد.

وی افزود: در برخی موارد، جان باختن یا مصدوم شدن محیط بانان به این شکل رخ نمی‌دهد و در هنگام تعقیب و گریز فرد، او دچار صدمات می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: در حال حاضر پرونده‌های مرتبط با حوزه محیط زیست وجود ندارد و از بین ۱۲۰ شهید که شهادت آن‌ها تأیید شده است، که ۱۰ نفر از آن‌ها مربوط به دوران دفاع مقدس هستند، تعیین تکلیف شده است.

وی افزود: در حال حاضر با همکاران در سازمان محیط زیست کشور و سایر دستگاه‌ها که نیروهای داوطلب داریم، در حال تنظیم لایحه‌ای به نام ایثارگر اجتماعی هستیم. این لایحه به منظور ارائه خدمات به خانواده‌های محیط بانانی که در حوادث محیط زیستی جان خود را از دست داده‌اند و احتمالاً نتوان به آن‌ها عنوان شهید را اختصاص داد، درحال طراحی است. این خدمات با عناوین دیگری به خانواده‌های ایثارگران محیط زیست ارائه خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول