اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تأکید سران اردن و مصر بر ضرورت برقراری آتش‌بس دائمی در غزه

شاه اردن در سفری به قاهره پایتخت مصر با رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره تحولات غزه گفت‌وگو کرد.

تأکید سران اردن و مصر بر ضرورت برقراری آتش‌بس دائمی در غزه

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله دوم» شاه اردن روز چهارشنبه با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در قاهره دیدار و درباره غزه گفت‌وگو کرد. 

دو طرف در این دیدار از حصول توافق آتش‌بس انسانی در نوار غزه استقبال و بر ضرورت دستیابی به آتش‌بس دائمی و فراهم کردن زمینه ارسال کمک‌های انساندوستانه به غزه تأکید کردند. 

پس از گذشت ۴۷ روز درگیری میان مقاومت فلسطین و ارتش رژیم صهیونیستی، کابینه تل‌آویو بامداد امروز چهارشنبه با توافق آتش‌بس در غزه موافقت کرد؛ مقامات دولت آمریکایی از میانجی‌گری‌های قطر و مصر در این پرونده تشکر کردند.

بنابر گزارش وبگاه اردنی «عمون»، عبدالله دوم و السیسی همچنین مخالفت خود را با سیاست‌های گرسنه‌سازی، مجازات جمعی ملت فلسطین و هر گونه تلاش برای کوچاندن ساکنان غزه اعلام کردند.

دو طرف حمایت اردن و مصر از فلسطینیان و ضرورت اقدام جامعه جهانی برای استفاده از فرصت آتش‌بس کنونی جهت ارسال کمک‌ها به غزه و کاهش درد و رنج مردم این منطقه را مورد تأکید قرار دادند. 

سران اردن و مصر همچنین تلاش برای احیای روند سیاسی با هدف دستیابی به حل‌وفصل فراگیر و عادلانه مسئله فلسطین از طریق راه‌حل دو دولتی را ضروری خواندند. 

شاه اردن در این دیدار درباره خطرات تشدید حملات رژیم صهیونیستی در قدس و کرانه باختری و افزایش خشونت شهرک‌نشینان نیز هشدار داد. 

پایان پیام / 
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول