اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس جمهور و نخست‌وزیر عراق حمله آمریکا به الحشدالشعبی را محکوم کردند

رئیس جمهور و نخست‌وزیر عراق ضمن محکومیت حمله آمریکا به نیروهای سازمان الحشدالشعبی تاکید کردند این حمله بدون اطلاع دولت عراق صورت گرفته و آمریکا باید به حاکمیت این کشور احترام بگذارد.

رئیس جمهور و نخست‌وزیر عراق حمله آمریکا به الحشدالشعبی را محکوم کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر ریاست جمهوری عراق و «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر این کشور، شامگاه امروز (چهارشنبه)، در دو بیانیه جداگانه حمله آمریکا به نیروهای الحشدالشعبی در منطقه «جرف النصر» (مرکز عراق) را محکوم کردند.

سازمان الحشدالشعبی عراق، عصر امروز (چهارشنبه)، در بیانیه‌ای خبر داد آمریکا در حمله‌ای ناجوانمردانه نیروهای این سازمان را در شمال استان بابل هدف حمله قرار داده که به دنبال آن، ۸ رزمنده به شهادت رسیده‌اند و ۴ تن دیگر مجروح شده‌اند.

ریاست جمهوری عراق در واکنش به این حمله اعلام کرد در حالی که مقامات دولتی و احزاب عراقی در تلاش برای تقویت امنیت و ثبات هستند، چنین اقدام تنش‌زایی «غیرقابل قبول» و «نقض حاکمیت عراق» است و می‌تواند منجر به ناامنی و بی‌ثباتی منطقه شود.

ریاست جمهوری عراق با بیان اینکه تصمیمات امنیتی عراق یک تصمیم حاکمیتی و از اختیارات دولت این کشور است، اضافه کرد اجازه رفتار یکجانبه از طریق فعالیت‌هایی که با منافع کشور در تعارض است، وجود ندارد.

محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق نیز ضمن محکومیت این حمله آمریکا، اعلام کرد این حمله بدون اطلاع دولت عراق انجام شده و «نقض آشکار حاکمیت» عراق است.

السودانی در عین حال این اقدام را تلاشی در جهت اخلال در اواضع امنیتی عراق دانست و تاکید کرد دولت عراق مجری قوانین و طرفی است که باید متخلفان را تحت پیگرد قرار دارد و هیچ کشور خارجی دیگری حق ندارد دست به چنین اقدامی بزند.

نخست‌وزیر عراق با تاکید بر اینکه وظیفه ائتلاف آمریکایی تنها آموزش و مشورت‌دهی به نیروهای عراقی است، از طرف آمریکایی خواست به حاکمیت عراق احترام بگذارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول