اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

رونمایی از اسناد پایه توسعه کهگیلویه و بویراحمد

سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد از اسناد پایه توسعه استان رونمایی کرد.

رونمایی از اسناد پایه توسعه کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، برای اولین بار در استان با حضور استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی، اسناد پایه توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد شامل(سند چشم انداز استان، نظریه پایه توسعه و سند توسعه) رونمایی شد.

جهانگیر شاهینی در جلسه رونمایی از اسناد پایه توسعه استان اظهار کرد:  تحقق اهداف توسعه پایدار نیازمند داشتن برنامه‌ای مدون برای استفاده بهینه از منابع موجود اعم از منابع انسانی، فیزیکی، اطلاعاتی و مالی است و دستیابی به برنامه مدون در قالب اسناد توسعه نیز مستلزم حرکتی منسجم و هم‌افزا برای جلوگیری از تصمیم گیری های هم ارز، متداخل و گاها" متعارض است.

وی بیان کرد: از طرفی با نگاهی اجمالی به سیر تحول و توسعه در کشورهای مختلف که از رشد و توسعه چشمگیری برخوردار بوده‌اند، جایگاه و نقش اسناد و برنامه های راهبردی در پیشرفت آن‌ها کاملا روشن و گویا است.

شاهینی تصریح کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد برای پرداختن به این امر، اسناد توسعه استان به عنوان بسترساز و نقشه راه جامع توسعه در راستای هماهنگی و انطباق با اسناد بالادستی نظیر برنامه آمایش سرزمین ملی، منطقه ای و استانی و برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، جهت توسعه استان شناسایی و احصاء و نسبت به تدوین سه سند پایه و راهبردی استان شامل سند چشم انداز،نظریه پایه توسعه وسند توسعه استان اقدام گردیده است.

گفتنی است؛ اسناد پایه توسعه استان پس از کار کارشناسی با همکاری نخبگان و خبرگان دستگاه‌های اجرایی توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهیه شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول