اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فروسیلیس ایران برای رفع نگرانی‌های زیست‌محیطی مردم اعلام آمادگی کرد

مدیرعامل شرکت فروسیلیس ایران برای انجام کار علمی و پژوهشی در زمینه آلایندگی این واحد تولیدی با دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مکاتبه و تمام هزینه‌های این پروژه را تقبل کرد.

فروسیلیس ایران برای رفع نگرانی‌های زیست‌محیطی مردم اعلام آمادگی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نهم آبان‌ماه امسال، گزارشی با عنوان «سال‌ها نگرانی مردم درباره فروسیلیس ایران و سکوت مسؤولان سمنان کِی پایان می‌یابد؟» روی خروجی خبرگزاری فارس استان سمنان قرار گرفت.

در این گزارش آمده بود که کارخانه فروسیلیس ایران از بدو تأسیس تاکنون با دغدغه‌های عمومی و نگرانی‌های مردمی در خصوص آلایندگی و از همه مهم‌تر سرطان‌زایی فعالیت‌های این واحد مواجه بوده و باید دید دستگاه‌های عالی و مسؤول ازجمله استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان چه هنگام در این‌باره اظهارنظر رسمی و غیرمبهم بر مبنای داده‌های علمی و تحقیقاتی خواهند داشت؟

خبرنگار خبرگزاری فارس در نشستی که خراسانیان، مدیر شرکت فروسیلیس ایران با خبرنگاران داشت، به وی یک پیشنهاد مشخص ارائه داد که مورد استقبال و موافقت قرار گرفت.

در حاشیه این نشست، پیشنهاد شد که «شرکت فروسیلیس ایران درباره آلایندگی و سرطان‌زایی شرکت فروسیلیس ایران درخواست اجرای یک پروژه علمی- تحقیقاتی به مراکز پژوهشی و دانشگاه‌های معتبر ارائه دهد» و مدیران این شرکت تأکید کردند حتی حاضر هستند همه هزینه‌های یک پروژه علمی و تحقیقاتی بزرگ را در این زمینه تقبل کنند.

مدیر شرکت فروسیلیس ایران از اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان و دانشگاه علوم پزشکی این استان با صراحت خواست تا با تعیین تیمی تحقیقاتی، درباره شایعاتی که در زمینه‌های آلایندگی و سرطان‌زایی دامن‌گیر شرکت فروسیلیس ایران شده است، کار علمی و پژوهشی انجام دهند و نتیجه حاصله را نیز بدون هیچ محدودیتی به اطلاع مردم برسانند.

امروز نسخه‌ای از نامه محمدعلی کی‌پور، مدیرعامل شرکت فروسیلیس ایران برای دفتر خبرگزاری فارس استان سمنان ارسال شده، که در آن پیشنهاد خبرنگار فارس به‌صورت مکتوب نیز از دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان درخواست شده است.

در این نامه، خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان درباره معرفی مراکز معتبر علمی و پژوهشی درخواست شده و آمده است: شرکت فروسیلیس ایران با نزدیک به سه دهه سابقه فعالیت به‌عنوان اولین تولیدکننده فروسیلیس در ایران است که به لحاظ کیفیت محصول جایگاه ویژه‌ای نزد مشتریان خود دارد.

اما از ابتدای تأسیس ابهامات و شایعات بی‌پایه و اساس و غیرعلمی مبنی بر سرطان‌زا بودن این کارخانه در اذهان عمومی شکل گرفته؛ هر چند در طول این سال‌ها یک مورد ابتلا به سرطان بین کارکنان که مرتبط با فعالیت کارخانه باشد، وجود نداشته است.

به لحاظ آلودگی زیست‌محیطی، کارخانه فروسیلیس ایران با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر کشور در مقاطع زمانی مختلف به انجام کار تحقیقاتی، علمی و پژوهشی اقدام کرده است که نتیجه این تحقیقات مبنی بر عدم وجود اثرات زیان‌بار حاصل از فعالیت کارخانه بر هوای شهر سمنان و محیط‌زیست در مرکز آموزش شرکت موجود است. علاوه بر این نصب، سامانه‌های پایش آنلاین و خوداظهاری‌های فصلی مؤید این مطلب است.

در زمینه تنویر افکار عمومی و پاسخ به شایعات و ابهامات موجود در زمینه افزایش ابتلا به سرطان در شهر سمنان، این شرکت آمادگی همکاری با مراکز، نهادها یا مؤسسات معتبر در زمینه انجام کار عملی پژوهشی را دارد و از جنابعالی به‌عنوان متولی بهداشت و سلامت مردم سمنان تقاضا داریم نسبت به معرفی این مراکز به شرکت فروسیلیس ایران اقدام کنید.

در این نامه آمده است: همچنین این شرکت ضمن اعلام آمادگی جهت تقبل پرداخت کلیه هزینه‌های مربوطه، توقع دارد نتیجه انجام تحقیقات علمی انجام‌گرفته فصل‌الخطاب تمام شایعات و سؤالات مطرح‌شده در سطح جامعه و مراکز علمی بوده و از طرف مراجع قانونی همچون دانشگاه علوم پزشکی، سازمان محیط‌زیست، استانداری و دیگر نهادها به‌عنوان مرجع مورداستفاده قرار گرفته شود.

خبرگزاری فارس استان سمنان همچنان مسأله آلایندگی واحدهای تولیدی را در این استان با حساسیت و دقت و رعایت تمام جوانب پیگیری خواهد کرد و انتظار می‌رود مسؤولان نیز در این زمینه با اهتمام بیشتری وارد میدان شوند.

پایان پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول