اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

پیگیری اختصاص اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی الگوی کشت در همدان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه تامین اعتبار الگوی کشت در دست پیگیری است گفت: چنانچه اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی الگوی کشت تامین شود طرح با قوت اجرا می‌شود.

پیگیری اختصاص اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی الگوی کشت در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان رضا بهراملو پیش از ظهر امروز در دومین سفر شهرستانی به همدان ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: اقدامات جهاد کشاورزی با محوریت حفظ منابع انجام می‌شود که به امنیت غذایی منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه حفظ خاک حاصلخیز به ویژه کلاس یک و ۲ از الزامات است چراکه تنها ۲۹ درصد از اراضی کشور کلاس یک و ۲ است یادآور شد: افزایش تولید، مصرف بهینه از آب و حفظ خاک اولویت جهاد کشاورزی است که در این راستا الگوی کشت در شهرستان به عنوان پایلوت کشور مد نظر است. 

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه محاسبات فنی، تاثیر مستقیم طرح بر تولید و جزئیات تحلیل شده است ادامه داد: اقتصاد کشاورز و سیاست‌های کلان با هم باید در اجرای الگوی کشت دیده شود. 

یونجه همدان قابلیت ثبت جهانی دارد

وی با اشاره به اینکه تامین اعتبار الگوی کشت در دست پیگیری است خاطرنشان کرد: چنانچه اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی الگوی کشت تامین شود طرح با قوت اجرا می‌شود. 

بهراملو در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه یونجه همدان قابلیت ثبت جهانی دارد گفت: این محصول با رقم خاص همچنین خواص شگفت‌انگیز دارویی در دستور ثبت جهانی قرار گرفته است.

وی در حوزه سورت و بسته‌بندی نیز یادآور شد: تولید در استان با قوت پیگیری می‌شود اما در بخش بسته‌بندی باید تغییر رویه ایجاد شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اضافه کرد: بسته‌بندی با شفافیت تاریخ تولید، بازار پسندی صادراتی به همراه دارد از همین رو رویکرد بهره‌وری اقتصادی افزون بر بهره‌وری فیزیکی از جمله افزایش کیفیت و کمیت محصول در دستور کار قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/۸۹۰۳۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول