اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اکوسیستم استارتاپی کشور به مرحله بلوغ نرسیده است

رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی با بیان اینکه استارتاپ‌ها امید آینده کشور هستند و نیازمند عزم ملی در این زمینه هستیم، گفت: اکوسیستم استارتاپی کشور به مرحله بلوغ نرسیده است.

اکوسیستم استارتاپی کشور به مرحله بلوغ نرسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یوسف زندی رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگاران، بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان خبری برای ایستادگی در مقابل امپرلیالیسم خبری دنیا را لازم دانست و اظهار کرد: در همان اوایل انقلاب اسلامی گفتیم که ما می‌توانیم و این موضوع بر اساس عقلانیت مشخص و نه شعار بود. اکنون نیز علی رغم این‌ که در حوزه‌های فنی، مهندسی، صادرات داروهای خاص، قدرت دفاعی، کشاورزی و ... به رشد و توسعه دست یافته‌ایم، اما هنوز اکوسیستم استارتاپی کشور راه اندازی نشده و باور و عینیت نیافته است.  
 
رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در جهان نگاه استارتاپی به مفهومی نهادینه تبدیل شده است، افزود: کمک به رشد و توسعه کسب و کارهای نوپا هنوز در منطقه ما عرف نشده است و این در حالی است که امید آینده هر کشور به جوانان آن است و برای توسعه اقتصاد و رشد سریع قطعاً به همفکری با جوانان نیاز هست.

 رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی با بیان اینکه استارتاپ‌ها امید آینده کشور هستند و نیازمند عزم ملی در این زمینه هستیم، گفت: اکوسیستم استارتاپی کشور به مرحله بلوغ نرسیده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان با بیان اینکه گامی بلند و عظیم برای تسهیل روند شناسایی و رشد این کسب و کارها و کمک به جوانان نیاز است، ادامه داد: توسعه و پیشرفت باید به صورت متوازن شکل گیرد و تا زمانی که بهایی به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاقیت جوانان داده نشود، همیشه یک جای کار خواهد لنگید.  
 
وی اضافه کرد: ترویج خلاقیت، تزریق روحیه و خودباوری را از کودکی باید آموزش دهیم، چرا که مهارت ورزی از سنین پایین و در نوجوانی بسیار موثر است.  

۲۹۰ هزار دانش آموز آذربایجانی غربالگری علمی
 
دکتر زندی در ادامه گفت: در این راستا طرح شهاب برای شناسایی دانش آموزان مستعد توسط اداره کل آموزش و پرورش استان با نظارت بنیاد نخبگان در این استان نیز اجرا می شود که در قالب این طرح تاکنون ۲۹۰ هزار دانش آموز مورد غربالگری قرار گرفته‌اند و نتایج آن به وزارت آموزش و پرورش ارائه شده است.    
وی اظهار داشت: شناسایی، هدایت و حمایت آموزشی، تربیتی و معنوی صاحبان استعدادهای برتر از دوره ابتدایی تا پایان دوره آموزش متوسطه و زمینه سازی برای استمرار حمایت‌ها در مراحل مختلف آموزش عالی، پرورش استعدادهای برتر و سرآمد و ایجاد سازوکارهای مناسب برای رشد و بالندگی آنان به عنوان سرمایه‌های ملی و خدادادی، تقویت و درونی کردن هویت دینی و ملی واجدان استعدادهای برتر در دوره‌های تحصیلی مختلف آموزش عمومی به منظور احساس مسئولیت برای ایفای نقش سازنده در اعتلای کشور از مهمترین اهداف اجرای طرح شهاب می باشند.  
 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول