اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

انتقاد اعضای شورای شهر قزوین از روند طولانی پیگیری مشکلات ثبت شده در سامانه ۱۳۷

پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین در سال جاری با حضور اعضا در تالار مردم پارلمان محلی برگزار شد.

انتقاد اعضای شورای شهر قزوین از روند طولانی پیگیری مشکلات ثبت شده در سامانه ۱۳۷

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین در سال جاری با حضور اعضا و با دستور کار بررسی لوایح شهرداری، عصر امروز در تالار مردم پارلمان محلی برگزار شد.

پیگیری فوری مسائل مردمی یکی از رسالت های سامانه ۱۳۷ است

علی فرمانی رییس شورای اسلامی شهر قزوین در این جلسه اظهار کرد: با توجه به سوابق ثبت شده، در شورا صحبت هایی مبنی بر اینکه اگر اعضا پیگیر موضوعات نشوند، امور مطرح شده توسط مدیریت شهری به فراموشی سپرده می شوند و مغفول می مانند.

وی افزود: برای نمونه تاکنون جلسات متعددی پیرامون سامانه ۱۳۷ در شورا برگزار شده و اگر قرار باشد موضوعی را که ما مطرح می کنیم، خود پیگیر اجرای آن هم باشیم، دیگر نمی توانیم ناظر باشیم.

فرمانی ادامه داد: پیگیری موضوعات و دغدغه های مردم که سامانه ۱۳۷ شهرداری اطلاع داده می شود باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد زیرا از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر روند پیگیری طولانی شود، مدیر مربوطه باید پاسخگو باشد و اگر مشکل از جای دیگر است می بایست دلایل آن شناسایی و رفع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین، یکی از رسالت های سامانه ۱۳۷ را  رسیدگی به مسائل کوچک و جزئی در اسرع وقت برشمرد و خاطرنشان کرد: با استقرار ناظر جهت رصد فعالیت های این سامانه مشکل حل نمی شود.

وی با بیان اینکه شورای دوره ششم شعار «مردم محوری» را سرلوحه خود قرار داده است، تصریح کرد: اعضای شورا با حضور در سامانه ۱۳۷ به مشکلات مردم رسیدگی می کنند و شهرداری و مدیریت شهری موظف است پاسخگوی مطالبات مردم باشد.

این مسوول با اشاره به تاکید شورا بر موضوع پرداخت معوقات کارمندان مدیریت شهری، اذعان کرد: تا این لحظه هیچ لایحه ای در خصوص معوقات کارگری برای شورا ارسال نشده و شهردار قزوین باید در پیگیری این مساله اهتمام بیشتری داشته باشد.

«شهر قزوین» دچار پیمانکار سالاری شده است

در ادامه محسن حق شناس نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین نیز اظهار کرد: طی مدت اخیر ۱۸۵۷ تماس از سوی شهروندان با سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین به ثبت رسیده و به طور میانگین زمان پیگیری مباحث مطرح شده در حوزه عمرانی ۴۱ روز، مباحث دانشی ۲۱ روز، آزادگان ۱۲ روز و... بوده است، در صورتی که ماهیت این سامانه، سریع عمل کردن است.

وی از عدم اختیارات کافی سامانه مرکزی ۱۳۷ در مناطق چهارگانه شهرداری خبر داد و خاطرنشان کرد: در سطح شهر دچار پیمانکار سالاری شده ایم و اگر زودتر برای جلوگیری از این موضوع اقدام نکنیم، در آینده با مشکلات عدیده ای رو به رو خواهیم شد.

حق شناس افزود: در روزهایی که اعضای شورا با حضور در سامانه ۱۳۷ موضوعات مردم را پیگیری می کنند، امور سریع تر پیش می روند اما در سایر روزها این اتفاق نمی‌افتد و بر این اساس معتقدیم در این بحث حتما مشکلی وجود دارد.

نایب رییس شورای شهر قزوین گفت: در سال های اخیر برخی از مناطق پیمانکار برای سامانه ۱۳۷ نداشتند و در این راستا مقرر شده بود هر منطقه یک پیمانکار داشته باشد تا رسیدگی به مشکل ها و چالش ها سهل تر شود، اما گزارشات اخیر نشان می دهد در مجموع یا پیمانکار وجود ندارد و اگر هم وجود دارد مشکلات حل نشده اند.

طولانی شدن روند پیگیری مسائل و مطالبات شهروندان قابل قبول نیست

ولی چگینی دیگر عضو شورا نیز در پنجاهمین جلسه پارلمان محلی قزوین اظهار کرد: سال گذشته به دفعات موضوع سامانه ۱۳۷ در شورا مطرح شد و حضور اعضا در دفتر این سامانه جهت پاسخگویی به دغدغه های مردم نشان دهنده اهمیت دادن به این مساله است.

وی اضافه کرد: سوال ما این است آیا مدیریت شهری از سال گذشته تاکنون برای بهبود فعالیت این سامانه اقدامی داشته است؟ زمان ۲۰ تا ۴۰ روزه برای پاسخگویی به مشکلات مردم قابل قبول نیست و عدم توجه به این ماجرا هزینه های زیادی را به دنبال خواهد داشت.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: همه ما به اهمیت سامانه ۱۳۷ واقف هستیم زیرا تنها مرجع پاسخگویی به مطالبات مردم است و تقویت آن در جلب رضایت مردم بسیار موثر می باشد اما این رضایتمندی در صورتی محقق می شود که برنامه ها در حد شعار باقی نمانند.

چگینی همچنین در خصوص مسائل مربوط به میدان منتهی به ورزشگاه سردار آزادگان نیز گفت: هنگام برگزاری بازی های تیم شمس آذر، اتومبیل ها برای رفت و آمد در میدان و پارک کردن با مشکل رو به رو می شوند و در این بین حتی تخلفاتی نیز صورت می گیرد که ضرورت دارد با تغییر هندسی مسیر و ایجاد دور برگردان قبل از میدان، ترافیک را کنترل و کاهش داد.

وی در پایان عنوان کرد: به دلیل اینکه میدان ورزشگاه سردار آزادگان یکی از ورودی های شهر قزوین می باشد، آن منطقه نیازمند ایجاد فضای سبز و زیباسازی است تا از حالت کویری و خشکی خود دور شود. همچنین با توجه به آغاز فصل بارش، شهرداری هرچه سریعتر نسبت به آسفالت کردن پارکینگ ورزشگاه اقدام کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول