اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

خبر خوب| بومی سازی ماده ای که در پیوند قرنیه استفاده می شود

یک شرکت دانش بنیان در شیراز توانست برای اولین بار در ایران نسبت به تولید تولید هیالورونیک اسید با وزن های مولکولی مختلف اقدام کرده و دانش آن را بومی سازی کند.

خبر خوب| بومی سازی ماده ای که در پیوند قرنیه استفاده می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، یکی از شرکت های دانش بنیان  واقع در پارک علم و فناوری استان فارس است توانسته محصولی متفاوت تولید و ارائه کند.

این شرکت دانش بنیان توانسته با تحقیق و تلاش فراوان ماده ای به نام «هیالورونیک اسید» با وزن های ملکولی متفاوت را برای اولین بار در ایران تولید کنند و در محصولات مختلف از جمله سرم های آبرسان، کرم های آرایشی و بهداشتی ، پیوند قرنیه و سرنگ های تزریقی مفاصل استفاده کنند‌.

به منظور آشنایی بیشتر با این مجموعه با یکی از اعضای آن به گفتگو پرداختیم، او ابتدا به معرفی خود پرداخت و  گفت:اصغر پارسایی، متولد ۱۳۶۳ و اهل شیراز، استاد دانشگاه شیراز، زند و زرقان و مدیرعامل شرکت رایان نوین پژوهان پارس هستم.

دکترای علوم و تحقیقات و تولید هیالورونیک اسید برای اولین بار در ایران

او از سوابق و مدارک تحصیلی اش سخن گفت و افزود:  لیسانس رشته سلولی ملکولی را در سال ۸۷ درجهرم و ارشد ژنتیک و دکترا رشته ژنتیک ملکولی را از دانشگاه تهران سال ۹۲ و ۹۵ دریافت کردم.

وی درخصوص این محصولات و ایده اولیه این کار  نیز توضیح داد و اضافه کرد: ما به تولید هیالورونیک اسید با وزن های مولکولی مختلف میپردازیم که  برای اولین بار در ایران تولید شده و فناوری تولید آنرا بومی سازی کرده‌ایم.

او افزود: این ماده اولیه در محصولات متفاوت مانند سرم های آبرسان، کرم های آرایشی و بهداشتی ، پیوند قرنیه و سرنگ های تزریقی مفاصل کاربرد دارد و بعنوان یک ماده ارزنده محسوب میشود.

وی ادامه داد:ایده کار از محصولات و ترکیبات هیالورونیک اسید و نیاز بازار به این محصول و عدم تولید نمونه داخلی گرفته شد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان از پیشرفت کار سخن گفت و توضیح داد:  در حال حاضر محصول در حال تولید اولیه است و  و پس از آن ماده اولیه  برای تولید محصول نهایی استفاده می شود.

اشتغال آفرینی برای 13 نفر

وی با اشاره به شرکت دانش بنیان بیان کرد:  شرکت رایان نوین پژوهان پارس  از سال ۱۴۰۰ شروع به فعالیت کرده و از دو ماه قبل دانش بنیان شده است، در حال حاضر ۱۳ نفر در این مجموعه در حال فعالیت هستند که شامل تعداد ۴ نفر هیئت مدیره ، دو نفر مشاور ، یک نفر پرسنل ثابت و ۶ کارآموز تخصصی می‌شوند.

 

هزینه ها زیاد است اما به فکر صادرات هستیم

او درخصوص صادرات محصولات توضیح داد و افزود: ما با تولید ماده اولیه و پس از آن سرم آبرسان تصمیم داریم که به کشورهای عراق، افغانستان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادرات را انجام دهیم اما هنوز وارد مذاکره نشده ایم.

صفری از مشکلات و موانع مسیر سخن گفت و بیان کرد: یکی از مشکلات ما در این مسیر تامین مخارج اولیه شرکت و تهیه مواد و متریال بود، همچنین در زمینه استخراج نیز مشکلات و سختی های زیادی را تحمل نموده ایم.

این فناور شیرازی رمز موفقیت خود را اینگونه بیان کرد و گفت: رمز موفقیت تیم ما تلاش زیاد همه اعضای گروه و داشتن انگیزه بوده است.

او مشوقان خود را معرفی کرد و افزود: مشوقان اصلی من استاد راهنمای دکترای من ، دکتر محمد علی شکرگزار و همچنین همسرم بودند که  کمک های زیادی به من در این مسیر کردند.

این کارآفرین استان فارس ضمن ابراز علاقه به کشورش  و بیان اینکه دوست داشته به ایران خدمت کند ، گفت: چون دوست داشتم به کشورم خدمت کنم در ایران ماندم و تلاش می‌کنم تا بتوانم به موفقیت های لازم برسم و امیدوارم حمایت های مدنظر و کافی از ما انجام شود.

او در آخر توصیه ای به جوانان کرد و گفت:  باید بدانید که بدون تلاش و پیگیری هیچ کاری انجام نخواهد شد و در صورتی که می‌خواهید موفق بشوید و زودتر به موفقیت برسید از همان زمان تحصیل لیسانس برای آینده خود برنامه ریزی کنید.

گفت و گو: صبا بنکی

پایان پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول