اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تلفات آمریکا در جنگ تل‌آویو با فلسطین ۶ نفر شد

طبق اعلام بامداد سه شنبه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ، ۶ آمریکایی در عملیات طوفان الاقصی و حوادث پس از آن کشته شده‌اند و ۱۲۰۰ شهروند و مقیم دائمی واشنگتن هنوز در غزه هستند.

تلفات آمریکا در جنگ تل‌آویو با فلسطین ۶ نفر شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  در تازه‌ترین اظهارنظر مقام آمریکایی درباره جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان به بهانه عملیات «طوفان الاقصی»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا متیو میلر آماری درباره شمار تلفات آمریکا و شهروندان واشنگتن که در غزه هنوز حضور دارند، ارائه کرد.

در نشست خبری بامداد روز سه شنبه (امروز به وقت تهران) سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، یک خبرنگار از این مقام واشنگتن درباره وضعیت شهروندان آمریکایی حاضر در فلسطین اشغالی و همچنین غزه در نتیجه جنگ اخیر سوال کرد.

خبرنگار سوال کرد: «آیا می‌توانید به ما در مورد اینکه چند آمریکایی توانسته‌اند از طریق دروازه (گذرگاه) رفح، غزه را ترک کنند به ما اطلاع دهید؟ چند نفر (در غزه) باقی می‌مانند؟ و آیا اطلاعاتی در مورد تعداد کشته شدگان حملات هفتم اکتبر (پانزدهم مهر) و همچنین تلفات احتمالی در غزه دارید؟»

هفتم اکتبر روزی است که عملیات «طوفان الاقصی» نیروهای مقاومت فلسطین علیه ساکنان فلسطین اشغالی آغاز شد.


متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

 

متیو میلر در جواب به سوال خبرنگار درباره تلفات آمریکایی‌ها و شمار حضور اتباع این کشور در نوار غزه آماری ارائه داد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «حدود ۸۰۰ شهروند آمریکایی، مقیم دائم قانونی و اعضای خانواده از گذرگاه رفح خارج شده‌اند. کمی بیش از ۱۲۰۰ نفر (در غزه) باقی مانده‌اند که این تعداد بیشتر از شمار اعلام شده هفته گذشته است».

میلر اضافه کرد: «یکی از کارهایی که در حال انجام است این است که ما همچنان به شناسایی شهروندان آمریکایی یا دارندگان اقامت دائمی ادامه می‌دهیم و سعی می‌کنیم آنها را از غزه خارج کنیم».

به گفته این مقام ارشد واشنگتن، در نتیجه عملیات طوفان الاقصی و تحولات بعد از آن در مجموع ۶ شهروند آمریکایی کشته شده‌اند.

او گفت: «در رابطه با شهروندان آمریکایی که جان خود را از دست داده‌اند، تعداد کشته‌شدگان در اثر حملات ۷ اکتبر به همان میزان است. در حوادث پس از ۷ اکتبر یک تلفات دیگر وجود دارد که امروز می‌توانم آن را گزارش کنم. در مجموع ۶ شهروند آمریکایی وجود دارد که نه بر اثر حملات تروریستی ۷ اکتبر، بلکه طی یک ماه گذشته کشته شده اند؛ پنج نفر از اعضای ارتش اسرائیل و یک نفر نیز افسر پلیس مرزی».

خبرنگار حاضر در نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از او پرسید: «آیا آنها (شهروندان آمریکایی) در اسرائیل کشته شدند یا در غزه؟»

میلر در جواب گفت: «البته آنهایی که در ازتش اسرائیل بودند که فکر می‌کنم چهار نفر در غزه کشته شدند و یک نفر در شمال اسرائیل (نزدیکی مرز با لبنان)».

خبرنگار از میلر سوال کرد: «آیا گزارش‌هایی درباره آنریکایی‌هایی فلسطینی تبار دارید؟ آیا شما می‌توانید کشته شدن آنها را تایید کنید؟»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خبرها درباره کشته شدن آمریکایی‌های فلسطینی تبار در غزه را تایید یا تکذیب نکرد.

میلر گفت: «شما شنیدید که من هفته گذشته در این باره صحبت کردم. گزارشی از کشته شدن یک فلسطینی آمریکایی منتشر شده است. ما نمی‌توانیم آن گزارش را تأیید کنیم. همانطور که می‌دانید، شبکه‌های ارتباطی هفته گذشته در غزه از کار افتاده بود...ما به دنبال راستی آزمایی این اطلاعات هستیم، اما هنوز (خبر کشته شدن یک آمریکایی فلسطینی تبار) را تایید نکرده‌ایم».

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول