اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سازمان عفو بین‌الملل: شدت بمباران‌های وحشیانه غزه بی‌سابقه است

سازمان عفو بین‌الملل روز دوشنبه گزارش داد که شدت بمباران‌های وحشیانه غزه بی‌سابقه است.

سازمان عفو بین‌الملل: شدت بمباران‌های وحشیانه غزه بی‌سابقه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان عفو بین‌الملل روز دوشنبه گفت که شدت بمباران‌های وحشیانه غزه بی‌سابقه بوده و که بی‌اعتنایی آشکار نظامیان اسرائیلی به قوانین بشردوستانه را نشان می‌دهد.

این سازمان با تاکید بر اینکه تحقیقات در خصوص نقض قوانین جنگ توسط رژیم صهیونیستی ادامه دارد گفت که تا کنون دو مورد را به عنوان نمونه‌ای از اقدامات اسرائیل در غزه ثبت کرده که طی آن 46 غیرنظامی کشته شدند که در بین آنها 20 کودک وجود داشته و بزرگترین قربانی این جنایت زنی با سن 80 سال بوده و کوچکترین آنها نیز نوزدای سه ماهه بوده است.

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش خود افزود: «باید در خصوص این دو حمله به عنوان جنایت جنگی تحقیق شود».

ز سوی دیگر، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز شامگاه دوشنبه اعلام کرد: «همزمان با نزدیک شدن نیروهای اسرائیلی به بیمارستان اندونزی در شمال غزه، گزارش‌های بسیار نگران کننده‌ای دریافت می‌کنیم».

کمیساریای عالی حقوق بشر اضافه کرد: «کلمات از توصیف تهدیدات بزرگی که پزشکان، بیماران و پناه‌جویان به مراکز بهداشتی در غزه با آن مواجه هستند، عاجز است».

این در حالی است که اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه خبر داد که رژیم صهیونیستی بیمارستان اندونزیایی را نیز مانند بیمارستان الشفا، به پادگان نظامی بدل کرده است.

نیروهای رژیم صهیونیستی ظهر امروز بیمارستان اندونزیایی را هدف حمله قرار داده‌اند. به دنبال حمله تانک‌های اسرائیلی به بیمارستان اندونزی، ۱۲ مجروح و همراه در این حمله کشته‌ شده‌اند.

وزارت بهداشت نوار غزه نیز در بیانیه‌ای شهادت ۱۲ فلسطینی در پی این حمله را تایید کرد و گفت که ده‌ها فلسطینی نیز به دنبال این حمله مجروح شده‌اند.

ارتش اسرائیل چند روز پیش نیز به ادعای وجود تونل و تسلیحات به‌صورت غیرقانونی وارد بیمارستان الشفا شده بود؛ اما دلایل قانع‌کننده‌ای برای اثبات ادعای خود ارائه نکرد.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول