اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در ابتدای راه است

معاون پرستاری وزیر بهداشت با بیان اینکه اجرای قانون تعرفه گذاری احترام دولت به جامعه پرستاری بود، گفت: سالها این طرح علی رغم فرصت‌های طلایی بر زمین ماند.

اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در ابتدای راه است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، عباس عبادی، معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم گرامیداشت روز پرستار گفت: هنوز ابتدای راه اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هستیم.

وی ضمن تبریک روز پرستار به تشریح اقدامات معاونت پرستاری در دولت سیزدهم پرداخت و در پاسخ به برخی نقدها در اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری، گفت: بخشی از نقدها سازنده است و نواقص آن را قبول و گوش شنوایی داریم.

عبادی گفت: باید بپذیریم که در ابتدای راه هستیم و در ادامه مسیر به تکامل  طرح خواهیم رسید. البته منابع مالی قانون تعرفه‌گذاری وارد سرانه سلامت شده است و باید تلاش کنیم مشکلات به حداقل برسد تا کیفیت خدمات هم بهبود یابد.

وی با بیان این که فرمایشات رهبری در مورد پرستاران برای ما حجت شرعی است، افزود: قانون تعرفه‌گذاری در سال 1386 تصویب شد که بسیار ارزشمند است. سنوات زیادی را از دست دادیم و این قانون اجرایی و عملیاتی نشد. در دوره ای وزارت بهداشت به لحاظ مالی در شرایط بسیار خوبی بود. زمانی که طرح تحول سلامت اجرایی شد و درآمد 9 درصد ارزش افزوده و کمک جدی که دولت به وزارت بهداشت در آن دوره می کرد، فرصت مناسبی برای اجرای این قانون بود.

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: مطرح کردن انتقاد بدون در نظر گرفتن تمام شرایط، شاید شرط انصاف نباشد. همه ما در رشد و رکود موضوعات باهم نقش داریم. 

 وی تصریح کرد: این دولت شهامت اجرای این قانون را داشت، هر چند هنوز اجرای این قانون در دوره طفولیت است و نیاز به بلوغ و رسیدگی دارد.

پایان پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول