اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تأکید شاه اردن بر ضرورت توقف جنگ علیه غزه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفری به اردن با شاه این کشور دیدار و درباره تحولات فلسطین به ویژه غزه گفت‌وگو کرد.

تأکید شاه اردن بر ضرورت توقف جنگ علیه غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله دوم» شاه اردن امروز دوشنبه در کاخ الحسینیه میزبان «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود. 

دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه  روز گذشته اعلام کرد که رژیم صهیونیستی بیش از یک هزار و ۳۰۰  حمله علیه ساکنان غزه انجام داده است که در پی آن، ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر به شهادت رسیده‌اند. این دفتر با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار کودک و سه هزار و ۳۰۰ زن تاکنون شهید شده‌اند، تأکید کرد: «در این حملات، بالغ بر ۳۰ هزار نفر زخمی شده‌اند که ۷۵ درصد از آنها، زنان و کودکان هستند».

شاه اردن در دیدار با بورل بر ضرورت اقدام گسترده برای توقف جنگ علیه غزه، رفع محاصره غزه و اعمال فشار برای ارسال غذا، دارو، آب و سوخت به نوار غزه تأکید کرد. 

عبدالله دوم درباره آثار فاجعه‌بار جنگ وحشیانه‌ای که قربانیان آن غیرنظامیان بی‌گناه و بی‌دفاع هستند، هشدار داد. 

بنابر گزارش وبگاه اردنی «عمون»، شاه اردن همچنین درباره تداوم خشونت‌های شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان در کرانه باختری هشدار داد و تأکید کرد که تنها راه‌حل درگیری فلسطینی-اسرائیلی، راه‌حل دو دولتی است که امنیت و ثبات را برای همه تضمین کند. 

بورل نیز بر ضرورت حمایت از غیرنظامیان در غزه تأکید کرد و اهمیت ایفای نقش اردن برای دستیابی به صلح بر اساس راه‌حل دو دولتی را ضروری خواند. 

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول