اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

چرا دست برتر در جنگ غزه با «حماس» است؟

جنگ غزه محک جدی گروه‌های مقاومت با ارتش تا دندان مسلح رژیم صهیونیستی است. دلایلی در این گزارش آورده‌ایم که نشان می‌دهد دست برتر در جنگ غزه با «حماس» است.

چرا دست برتر در جنگ غزه با «حماس» است؟

فارس پلاس؛ روایت روز -گروه‌های مقاومت فلسطینی در روز ۷ اکتبر، عملیات طوفان الاقصی را آغاز کردند که دستاورد بزرگی در تاریخ مقاومت این گروه‌ها به شمار می‌رود؛ مصادیقی وجود دارد که نشان می‌دهد دست برتر در این جنگ با کدام طرف است و شانس پیروزی برای کدام طرف در جنگ خواهد بود.

موازنه قدرت با کدام طرف است؟

داشتن سلاح و ادوات جنگی بروز و پیشرفته حتما یکی از ابزارهای مهم در جنگ محسوب می شود ولی هیچ وقت تعیین کننده پیروزی در جنگ نیست. یعنی نمی‌توان گفت کشوری با داشتن این نوع مزایای جنگی، همیشه پیروز میدان نبرد است. نمونه‌هایی که تاریخ گواه می‌دهد که داشتن فناوری، تعیین کننده در جنگ‌ها نیست، جنگ‌هایی که آمریکا با داشتن فناوری و سلاح‌های پیشرفته در جنگ شکست خورده است. جنگ ویتنام و جنگ افغانستان که منجر به شگست آمریکا شد، گواه بر این ادعاست.
 


فرار ارتش آمریکا از افغانستان و ویتنام، بدون دستاورد جنگی


در جنگ کسی پیروز می‌شود که زبان جنگ را بداند و بتواند جنگ را مدیریت کند. اساسا جنگ‌ها با انگیزه‌های طرفین به وجود می‌آیند ولی سرنوشت آن را میدان جنگ مشخص می‌کند نه تجهیزات و فناوری جنگی. گرچه داشتن آنها امتیاز است ولی تعیین کننده نیستند. بیش از ۴۴ روز است که از عملیات ۷ اکتبر (اولین روز عملیات طوفان الاقصی) می‌گذرد ولی تا کنون ارتش رژیم تلاویو برخلاف ادعای خود، نتوانسته حماس را متوقف کند. روزانه چندین تلفات می‌دهد اما چنان در غزه سرگردان و بدون دستاورد است. بدیهی است که رژیم تلاویو به‌جز کشتار غیرنظامیان نتوانسته کاری انجام دهد.

 

صف‌آرایی ارتش رژیم صهیونیستی مقابل ارتش چریکی

مبارزات چریکی در قرن بیستم استراتژی مهم برخی سازمان‌ها و گروه‌های سیاسی در بعضی کشورها مانند چین، کوبا، الجزایر، برزیل و ایران به شمار می‌رفت. مبارزه چریکی رابطه مستقیمی با مکان جغرافیایی دارد؛ شهر و روستا عمده ترین این مکان ها برای انجام نبردهای پارتیزانی به شمار می‌روند. در غزه نیز هم‌اکنون جنگ چریکی در جریان است.

باتوجه به آشنایی حماس نسبت به ژئوپلیتیک نوار غزه و وجود تونل‌هایی که امتیاز برای حماس در این جنگ شده است، دست برتر در این جنگ با تمرین‌های مداوم حماس بی‌شک برای نیروهای مقاومت است. ارتش رژیم تلاویو نیرو و خودروهای جنگی خود را به غزه آورده ولی اسیر تاکتیک حماس شده است.
 


هدف قرار دادن تانک‌های اسرائیل توسط نیروهای القسام

 

درگیری رژیم صهیونیستی در چند جبهه

تمرکز ارتش رژیم تلاویو بر یک جبهه (نوار غزه) نیست. حزب‌الله از شمال فلسطین اشغالی نیروهای مقاومت عراق و سوریه از جبهه شمال و جنوب و انصارالله یمن نیز جنوب فلسطین اشغالی را درگیر کرده‌اند. علاوه بر این اردوگاه‌های کرانه باختری نیز تهدید جدی برای رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود که برای ساکت کردن این مناطق روزانه لشکرکشی می‌کند. عدم تمرکز رژیم تلاویو به نوار غزه باعث شده است رژیم صهیونیستی عملا در جنگ غزه سردرگم عمل کند و در اینجا نیز دست برتر با نیروهای مقاومت است.
 


مناطقی رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته و احتمال نفوذ نیروهای مقاومت است

 

اعتراضات صهیونیست‌ها و عدم اعتماد به نتانیاهو

شهرک‌نشینان نسبت به وضعیت پیش آمده و عدم رسیدگی به آزادی اسرای خود، معترضند و این روزها در مرکز تلاویو و در مقابل منزل نتانیاهو تظاهرات می‌کنند. شهرک‌نشینان به دولت نتانیاهو نیز اعتراض دارند؛ طبق نظرسنجی‌ها بیشتر شهرک‌نشینان به دولت نتانیاهو اعتمادی ندارد. موضوع نابسامانی اوضاع سیاسی تلاویو از فشارهایی است که این روزها رژیم تلاویو علاوه برجنگ، متحمل آن شده است.
 


شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی نظر سنجی کرده و ۴۷ درصد پرسش شوندگان خواستار استعفای نتانیاهو پس از اتمام جنگ هستند. ۲۹ درصد نیز خواستار استعفای فوری نتانیاهو صرف نظر از وضعیت جنگی حاضر هستند و تنها ۱۸ درصد از ادامه فعالیت نتانیاهو در منصب نخست وزیری حمایت می‌کنند.
 

 

بستن یکی از گلوگاه اقتصاد اسرائیل توسط یمنی‌ها

به تازگی انصارلله یمن کشتی تجاری متعلق به تاجر اسرائیلی را توقیف کرده و عملا تنگه باب‌المندب برای کشتی‌های اسرائیلی، توسط یمنی‌ها بسته شده است. اقدام انصارالله اقتصاد رژیم صهیونیستی را به چالش کشیده و تاثیرات منفی آن در آینده‌ای نه چندان دور، اوضاع داخلی اسرائیل ظاهر خواهد شد.
 


توقیف کشتی گلگسی لیدر متلعلق به تاجر صهیونیستی توسط رژیم صهیونیستی


سردرگمی رژیم صهیونیستی در حالی اتفاق می‌افتد که اعتراضات علیه نسل‌کشی اسرائیل در مراکز کشورهای اروپایی، خاورمیانه، آمریکا و... برگزار می‌شود و نفرت عمومی نسبت به جنایات اسرائیل در حال افزایش است. همه اینها علت‌هایی هستند که حماس و گروه‌های مقاومت دست برتر در این جنگ دارند و ان‌شاءالله ختم به پیروزی مقاومت خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول