اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

توزیع 3 میلیون و 530 هزار دَُز واکسن آنفلوانزای فوق حاد طیور در استان مرکزی

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از توزیع 3 میلیون و 530 هزار دَُز واکسن آنفلوانزای فوق حاد طیور در استان خبر داد.

توزیع 3 میلیون و 530 هزار دَُز واکسن آنفلوانزای  فوق حاد طیور  در استان مرکزی

محمد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، بیماری مشترک بین انسان و پرندگان است که مقابله با این بیماری یکی از برنامه‌های مهم دامپزشکی است.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از شناسایی کانون آلوده‌ به این بیماری در استان مرکزی گزارش نشده است، تصریح کرد:  از ابتدای سال جاری تاکنون 3 میلیون و ۵۳۰ هزار دز واکسن آنفولانزای فوق حاد طیور در استان توزیع شده و همزمان وضعیت سلامت پرندگان و نظارت و پایش تالاب‌ها و آبگیرها با جدیت دنبال شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مقابله با عرضه هرگونه پرنده و طیور در حاشیه راه‌ها و فروش توسط دوره گردها را از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله با این بیماری عنوان کرد و افزود: ۱۴ گروه پایش و مراقبت در استان و شهرستان‌ها برای مراقبت از مرغداری‌ها فعالیت دارند.

فتاحی کاهش کانون بیماری‌های طیور و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این استان در دولت سیزدهم را اقدامی مثبت در طول دو سال اخیر دانست و گفت: این موفقیت‌ها در سایه اجرای برنامه‌هایی چون ممنوعیت و کاهش تراکم جوجه‌ریزی در مناطق پرخطر، برگزاری دوره‌های آموزشی، ترویجی، انجام پایش، مراقبت و نمونه‌برداری از تالاب‌ها و  واحدهای مرغداری، افزایش واکسیناسیون‌ها و اقداماتی از این دست حاصل شده است.

 پایان پیام/حمیدرضا جلالی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول