اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

3880 هکتار از رودخانه‌های گلستان سنددار شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: برای جلوگیری از تعرض به حریم و بستر رودخانه‌ها، آب منطقه‌ای اقدام به اخذ سند برای بسترهای 25 ساله رودخانه‌ها کرده که در حال حاضر سه هزار و 880 هکتار از رودخانه های گلستان سنددار شده اند.

3880 هکتار از رودخانه‌های گلستان سنددار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، ایرج حیدریان شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: برای حل مشکل اراضی شیبدار در گلستان، باید دولت منابعی را اختصاص داده و با کاشت نهال و بوته این اراضی دارای پوشش شوند تا از افزایش فرسایش خاک و رسوب جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: لایروبی رودخانه ها زمانی می تواند مثمر ثمر باشد که بتوانیم تثبیت بالادست را در حوضه آبخیز با سازه کنترل رسوب داشته باشیم.

حیدریان اضافه کرد: برای جلوگیری از تعرض به حریم و بستر رودخانه ها، شرکت آب منطقه ای اقدام به اخذ سند برای بسترهای 25 ساله رودخانه ها کرده که در حال حاضر سه هزار و 880 هکتار اخذ سند رودخانه ها در استان انجام شده است.

وی با بیان این که ۴۵۰ هکتار آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها انجام شده است، گفت: از مجموع بارش ها خوشبختانه بعد از سه سال خشکسالی ، حدود 12 میلیون متر مکعب ذخیره سازی آب در سدها داشتیم که از این میزان حدود هشت میلیون متر مکعب در سد گلستان بوده است و در حال حاضر حدود 10 درصد از حجم سدهای استان آبگیری شده است که نسبت به سال قبل افزایشی است.

پایان پیام/83026

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول