اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «فلسطین آزاد خواهد شد» ده‌ها هزار پاکستانی در «لاهور»

ده‌ها هزار شهروند پاکستانی روز یکشنبه با حضور در خیابان‌های «لاهور» دومین شهر بزرگ پاکستان، با سر دادن شعار‌های ضدصهیونیستی، همبستگی خود را با مردم غزه نشان دادند.

فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «فلسطین آزاد خواهد شد» ده‌ها هزار پاکستانی در «لاهور»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با ادامه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه، ده‌ها هزار شهروند پاکستانی روز یکشنبه با حضور در خیابان‌های «لاهور» دومین شهر بزرگ پاکستان، همبستگی خود را با مردم غزه نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» در این تجمع عظیم مردمی معترضان از جمله زنان و کودکان، نزدیک دانشگاه پنجاب تجمع و با تکان دادن پرچم‌های سه رنگ فلسطین و بستن سربندهایی که روی آن شعار «لبیک یا غزه» حک شده بود، به سمت میدان «کالما» حرکت کردند.

این راهپیمایی توسط «جماعت اسلامی» حزب اصلی مذهبی، سیاسی پاکستان سازماندهی شد و بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر در این تظاهرات شرکت کردند.

 

بر اساس این گزارش، شعارهای «فلسطین آزاد خواهد شد»، «مرگ بر اسرائیل» و «کشتن فلسطینیان را متوقف کنید» از جمله شعارهایی بود که بر روی دست‌نویس‌هایی که توسط معترضان حمل می‌شد، مشاهده شد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه  اعلام کرد که رژیم صهیونیستی بیش از هزار و ۳۰۰ کشتار علیه ساکنان غزه انجام داده است که در پی آن، ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر به شهادت رسیده‌اند.

این دفتر با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار کودک و سه هزار و ۳۰۰ زن تا کنون شهید شده‌اند. تأکید کرد: «در این حملات، بالغ بر ۳۰ هزار نفر زخمی شده‌اند که ۷۵ درصد از آنها، زنان و کودکان هستند.»

روز شنبه نیز مردم در شهرهای مختلف ایران از جمله تهران در حمایت از مردم غزه به خیابان‌ها آمدند. خبرگزاری «رویترز» در گزارشی نوشت، هزاران ایرانی روز شنبه در راهپیمایی در اعتراض به کشته شدن کودکان و غیرنظامیان در جنگ غزه شرکت کردند.

این رسانه انگلیسی نوشت، مردم  که در این راهپیمایی سراسری که پیش از روز جهانی کودک برگزار شد، کفن‌های سفید بسته‌بندی شده‌ای به نماد کودکان کشته‌شده در غزه حمل کردند. وزارت امور خارجه ایران نیز روز شنبه از جامعه جهانی خواست به توقف «ماشین کشتار و تروریسم سازماندهی شده رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین کمک کند.

در شهرهای مختلف ایران از جمله تبریز، ارومیه، سمنان، بوشهر، شهرکرد و شهرهای دیگر تظاهرات ضد صهیونیستی مشابهی برگزار شد.

پایان پیام/./ ت 332

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول