اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

معاون وزیر صمت: فعالان اقتصادی به امید چراغ سبز، چراغ قرمز را تحمل می‌کنند

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت صنعت طلا و جواهر را یکی از صنایع مورد توجه در وزارت صمت دانست و گفت: فعالان اقتصادی به امید چراغ سبز، چراغ قرمز را تحمل می کنند که در این زمینه به تمام دستگاه‌های متولی ابلاغ شده تا موانع فعالان صنعت طلا و جواهر تسهیل شود.

معاون وزیر صمت: فعالان اقتصادی به امید چراغ سبز، چراغ قرمز را تحمل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدمهدی برادران امروز در جلسه میز کشوری توسعه صنعت مصنوعات طلا، نقره و جواهر در تبریز اظهار کرد: تمام مسائل و مشکلات صنعت طلا و جواهر را پیگیری می‌کنیم البته دبیرخانه این حوزه نیز باید مسائل را از صنایع خلاق پیگیر شود.

وی ادامه داد: اگر ظرفیت تبریز که به عنوان شهر اولین‌ها شهره است و هنر خلاقی که امروز در اختیار استادکاران طلا و جواهر در بخش‌های طراحی، تولید و تمام فعالان این حوزه را در نظر بگیریم می توانیم با همکاری و هم‌افزایی تحول ویژه‌ای در این حوزه ایجاد کنیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای توسعه و ارتقا جایگاه هنر صنعت طلا و جواهر نیازمند برنامه هستیم، گفت: یکی از صنایعی که در بلندمدت و یا حتی در کوتاه‌مدت می‌تواند ضعف‌ها را بهبود بخشد صنعت طلا و جواهر است.

وی افزود: اعضای میز کشوری طلا و جواهر می‌توانند با همکاری یکدیگر موجبات رشد تولید را در این حوزه فراهم کنند و خوشبختانه اعضای این میز به سمت اشتراک و رشد حرکت کرده‌اند.

برادران با اشاره به اهمیت تکمیل زنجیره مواد اولیه در حوزه طلا، یادآور شد: در حوزه معدن در آذربایجان‌شرقی پنج پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: با توجه به اینکه مشتری نهایی صنف طلا و جواهر بانوان هستند، بنابراین هر اتحادیه‌ای باید یک مشاور بانوان داشته باشد تا در جلسات برای اظهار نظر دعوت شود.

برادران ادامه داد: درست است که موانعی در حوزه طلا و جواهر وجود دارد ولی در حال حاضر این صنعت رشد خوبی دارد.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت متذکر شد: افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه موجب رشد و توسعه این صنعت می‌شود، بنابراین استان‌ها می‌توانند از نمونه‌های موفق در سایر استان‌ها مشابه‌سازی کنند تا علاوه بر رشد تولید و اشتغال‌زایی شاهد تحول اساسی در این حوزه باشیم.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول