اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سوخت ناکافی در غزه فعالیت «آنروا» را متوقف می‌کند

آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد (آنروا) عنوان کرده است که برای اجرای عملیات در غزه روزانه به 160 هزار لیتر سوخت نیاز دارد.

سوخت ناکافی در غزه فعالیت «آنروا» را متوقف می‌کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد، روز جمعه هشدار داد که در صورت عدم تامین سوخت مورد نیاز خود به عملیات این نهاد امدادی در غزه پایان می‌دهد.

«آنروا» خبر داد که برای انجام عملیات ضروری امداد‌رسانی خود در نوار غزه به فلسطینیان، روزانه ۱۶۰ هزار لیتر معادل ۴۲ هزار و ۲۶۸ گالن سوخت نیاز دارد.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، در بیانیه‌ این نهاد اعلام شده که روزانه به ۱۶۰ هزار لیتر سوخت برای عملیات اولیه بشردوستانه خود نیاز دارد. آنروا هشدار داده که در صورت عدم تامین سوخت مورد نیاز، عملیات خود را در غزه به دلیل کمبود سوخت، ظرف مدت زمانی ۴۸ ساعت متوقف می‌کند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی از تاریخ ۷ اکتبر ورود سوخت به نوار غزه را ممنوع کرده است و آنروا چهارشنبه هفته گذشته موفق شد تنها به میزان ۲۵ هزار لیتر معادل ۶ هزار و ۶۰۴ گالن سوخت را از طریق گذرگاه مرزی رفح از مصر برای انجام عملیات خود دریافت و وارد غزه کند.

آنروا به عنوان اصلی‌ترین آژانس سازمان ملل متحد که در نوار غزه فعالیت می‌کند، نقش بسیار مهمی را در حمایت از آوارگان فلسطینی ایفا کرده و در برابر حملات رژِیم صهیونیستی در غزه، تاکنون برای ۸۳۰ هزار آواره فلسطینی در سراسر این منطقه پناهگاه‌های امنی را ایجاد کرده است.

اکنون آژانس سازمان ملل متحد، عملیات خود را در شهر غزه و مناطق شمالی آن در شرایطی به حالت تعلیق درآورده است که فعالیت‌های این سازمان در بخش جنوبی غزه نیز تحت تهاجمات شدید رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطینی از تاریخ ۷ اکتبر تاکنون حداقل ۱۱ هزار و ۵۰۰ فلسطینی از جمله بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ زن و کودک به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۲۹ هزار و ۲۰۰ نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.

علاوه بر این تحت تاثیر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، هزاران ساختمان از جمله بیمارستان‌ها، مساجد و کلیساها نیز در اثرحملات هوایی بی‌امان و گسترده زمینی رژیم صهیونیستی در غزه محاصره شده و به طور کامل آسیب دیده و تخریب شده‌اند.

رژیم صهیونیستی از ابتدای شروع حملات هوایی و زمینی خود، مناطق مربوط به سکونت غیرنظامیان، پناهجویان و بیمارستان‌ها را هدف قرار داده است و همچنان راه را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه بسته است.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول