اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

انسان بی‌تقوا به درد اصلاح امور جامعه نمی‌خورد

امام جمعه رشت با بیان اینکه سعی کنید در هر شرایطی آبروی مومن را در نظر بگیرید و بخاطر رضای خدا کسی را قضاوت نکنید و مستند صحبت کنید،
گفت: توجه داشته باشید که آدم بی تقوا را انتخاب نکنید زیرا به درد اصلاح امور نخواهد خورد.

انسان بی‌تقوا به درد اصلاح امور جامعه نمی‌خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امام جمعه رشت در آئین خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با گرامیداشت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار کرد: پرستاری مایه  امنیت خاطر جامعه است و نوعی مجاهدت در جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و اجر مضاعف دارد.

وی تقویت روحیه پرستاری را یک امر راهبردی دانست و گفت: در کشور تمامی دستگاه ها باید به این امر مهم توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه رشت با اشاره به فرارسیدن به هفته بسیج مستضعفین بیان کرد: این ایام فرخنده باعث همبستگی همه آحاد جامعه می‌شود زیرا به فرموده امام راحل، اخلاص، وفاداری و فداکاری در راه خدا، نشان از روحیه معجزه آسای بسیجیان است که در تمام طول تاریخ بی نظیر بوده است.

فلاحتی، ملت ایران را بهترین مردم تاریخ دانست و افزود: دشمن تمام قوای خود را برای صدمه زدن به این ملت چه در جنگ شناختی و چه در جنگ ترکیبی به کار گرفت اما مردم ایران با خلوص نیت و عزم استوار تمام نقشه های پلید دشمنان را از بین بردند.

وی با بیان اینکه مسلمانان حقوقی را بر عهده یکدیگر دارند، گفت: اسلام توجه ویژه به آحاد جامعه اسلامی و مسلمان دارد به همین جهت تمامی برادران و خواهران دینی در قبال هم حقوق معنوی و مادی دارند که باید آنها را رعایت کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به حقوق معنوی امت اسلامی نسبت به یکدیگر بیان کرد: همه ما باید در مقابل غم‌ و شادی‌ یمدیگر شریک هم باشیم و زمانی که یک رژیم غاصب نسبت به مردم مسلمان وحشی‌گری می‌کند، نباید آرام بشینیم و خشم خود را در مقابل دفاع از حقوق مظلوم نشان دهیم.

فلاحتی با بیان اینکه حقوق معنوی خواهران و برادران مسلمان بر حقوق مادی در جامعه اسلامی ارجعیت دارد، افزود: اگر انسان بی گناهی بر روی زمین کشته شود مانند آن است که همه انسان‌ها کشته شدند و همانگونه که جان مومن باید حفظ شود، مال مومن نیز باید محفوظ باشد.

وی با اشاره به ایام انتخاب در کشور بیان کرد: سعی کنید در هر شرایطی آبروی مومن را در نظر بگیرید و بخاطر رضای خدا کسی را قضاوت نکنید و مستند صحبت کنید، توجه داشته باشید که آدم بی تقوا را انتخاب نکنید زیرا به درد اصلاح امور نخواهد خورد.

امام جمعه رشت با تاکید بر مشارکت حداکثری عموم مردم در انتخابات گفت: همه تلاش کنیم تا در یک رقابت سالم و صمیمی، مشارکت خوبی صورت بگیرد.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول