اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با همتای فرانسوی در ژنو

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که عصر امروز با همتای فرانسوی در ژنو دیدار کرد، گفت که گفت‌وگوی صریح و مهمی با وی درباره تحولات فلسطین و مسائل دوجانبه داشته است.

دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با همتای فرانسوی در ژنو

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به ژنو، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی در ادامه رایزنی‌ها درباره وضعیت غزه به ژنو سفر کرده، عصر امروز (پنجشنبه) ۲۵ آبان ماه با خانم «کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه در ژنو دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار در خصوص تحولات جاری در غزه تبادل نظر شد و طرفین به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص ابعاد بحران و راه‌های پایان دادن به آن‌ پرداختند.

 

برخی موضوعات کنسولی و نیز دوجانبه از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو در این دیدار بود و دو وزیر امور خارجه توافق کردند که به رایزنی‌های مشترک در سطوح مختلف ادامه دهند.

کاترین کولونا به منظور همراهی امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به سوئیس سفر کرده بود.

از سوی دیگر، رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران هم در ادامه رایزنی‌ها درباره وضعیت غزه و در راستای توقف جنایات صهیونیست‌ها در این منطقه و رفع محاصره غزه و تسریع در ارسال کمک‌های انساندوستانه به ژنو سفر و در این سفر با تعدادی از مقامات سازمان ملل و همچنین رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ دیدار و گفت‌‌وگو کرد. 

حسین امیرعبداللهیان همچنین درباره دیدارش با همتای فرانسوی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در ژنو گفت‌وگوی صریح و مهمی با ⁦ کاترین کولونا⁩وزیر خارجه فرانسه در خصوص تحولات فلسطین، موضوعات دوجانبه، کنسولی و چشم‌انداز روابط ایران و فرانسه داشتیم.

‏وی افزود: ضمن هشدار نسبت به تبعات استمرار جنایات جنگی در غزه، بر توقف فوری نسل کشی در غزه، ارسال کمک‌های امدادی و‌ تبادل اسرای غیرنظامی تأکید شد.

امیرعبداللهیان و وزیر خارجه فرانسه ۱۷ فروردین ماه سالجاری و در حاشیه سفر امیرعبداللهیان به پکن برای دیدار و گفت‌وگو با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی به مدت ۲ ساعت با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کرده بودند. امیرعبداللهیان بعد از آن دیدار در توئیتر نوشته بود: در جریان دیدار و گفت‌وگوی صریح و مفید با خانم کاترین کولونا⁩، وزیر خارجه فرانسه در پکن، که دو ساعت به طول انجامید، در خصوص مناسبات دوجانبه، توافق اخیر تهران و ریاض، اوکراین، مسائل منطقه‌‌ای از جمله فلسطین و لبنان، لغو تحریم‌ها و برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان تبادل نظر کردیم. همچنین ضمن انتقاد از رفتار دولت فرانسه در عدم اجرای تعهدات برجامی، بر لزوم رعایت و احترام به حقوق شهروندان معترض فرانسوی تأکید کردم. بر تداوم مذاکرات و رعایت احترام متقابل برای عبور از چالش‌ها توافق داریم. (اینجا بخوانید)

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول