اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در بیش از ۲ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک گفت: در کشور حدود 8.5 میلیون اراضی کشاورزی آبی وجود دارد که از این میزان ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار است.

اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در بیش از ۲ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، صفدر نیازی امشب در آیین افتتاح همزمان ۲ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در چهارمحال و بختیاری گفت: در کشور حدود ۸.۵ میلیون اراضی کشاورزی آبی وجود دارد که از این میزان ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار توسط حمایت‌های دولتی و ۳۰۰ هزار هکتار توسط مردم به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک ادامه داد: در سند امنیت غذایی که توسط شورای عالی انقلاب تصویب و ابلاغ شده باید تا سال ۱۴۱۱ میزان اراضی که به آبیاری نوین مجهز شده‌اند به ۶ میلیون هکتار برسد.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های پیشرو در افزایش راندمان آبیاری است برای مثال در روستای هرچگان که ۲ هزار نفر جمعیت دارد امروز یک پروژه به مساحت ۳۲۰ هکتار افتتاح شد.

نیازی عنوان کرد: یکی از مصوبات سفر امروز به چهارمحال و بختیاری در خصوص تامین آب حوزه کشاورزی بود که برای این منظور ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد و در شهرستان‌های مختلف استان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های موجود در خصوص لایروبی و مرمت قنوات، بتنی شدن کانال‌ها و انتقال آب به وسیله لوله‌گذاری، اضافه کرد: خاک بستر تولید است و در صورتی که خاک خوب وجود نداشته باشد با وجود آب کافی نیز امکان تولید محصول با کیفیت وجود ندارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک تصریح کرد: مقرر شده دولت و وزارت جهاد کشاورزی نقشه‌های خاک‌شناسی و تناسب اراضی را طی پنج سال اجرا کند که این موضوع نیز آغاز شده و اجرای طرح‌های پایلوت در چهارمحال و بختیاری نیز در دستور کار قرار گرفته است.

 پایان پیام/۶۸۰۴۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول