اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پاتروشف: خطرات مهمات اورانیوم ضعیف‌شده اوکراین در حال افزایش است

دبیر شورای امنیت ملی روسیه روز پنجشنبه درباره خطرات روزافزون مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده که توسط غرب به اوکراین ارائه شده، هشدار داد.

پاتروشف: خطرات مهمات اورانیوم ضعیف‌شده اوکراین در حال افزایش است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه امروز (پنجشنبه) درباره خطرات روزافزون مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده که توسط غرب به اوکراین ارائه شده، هشدار داد.

پاتروشف طی نشست امنیتی در منطقه مرکزی فدرال گفت: «تهدیدات مربوط به ایمنی تشعشعات مرتبط با استفاده از گلوله‌های اورانیوم ضعیف‌شده توسط نظامیان اوکراینی به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی ضمن اشاره به هشدارهای مکرر روسیه درباره عواقب فاجعه‌بار مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده ارائه شده به اوکراین توسط غرب، توضیح داد که استفاده از آنها برای چندین دهه به سلامت انسان و طبیعت چه در اوکراین و چه در اروپا آسیب می‌رساند.

این مقام امنیتی روس تصریح کرد: «به هشدارهای ما توجهی نشد. در نتیجه انهدام انبارهای تسلیحات حاوی گلوله‌های اورانیوم ضعیف شده که توسط آنگلوساکسون‌ها به اوکراین داده شده بود، برای چندین ماه اروپایی‌ها افزایش تشعشعات را در کشورهای خود ثبت کردند».

طبق این گزارش، پاتروشف اظهار داشت که هفته گذشته کمیته خطر تشعشع در اروپا به افزایش میزان ذرات اورانیوم در هوا در جنوب شرقی انگلیس در نتیجه حرکت توده‌های هوایی از غرب اوکراین اشاره کرد.

به نوشته اسپوتنیک، وی در ادامه افزود: «این به صراحت نشان می‌دهد که نخبگان سیاسی کشورهای غربی که به رژیم اوکراین سلاح می‌رسانند، اصلاً نگران ایمنی و سلامت جمعیت خود نیستند».

دبیر شورای امنیت ملی روسیه در بخش دیگری از صحبت‌هایش هشدار داد که فعالیت‌های بیولوژیک نظامی آمریکا در سراسر جهان ممکن است به شیوع بیماری‌ها و همه‌گیری‌های جدید منجر شود.

پاتروشف همچنین گفت که احتمال توسل اوکراین به تسلیحات بیولوژیک برای خرابکاری علیه روسیه، در حال افزایش است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول