اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تظاهرات حمایت از فلسطین مقابل پارلمان ایرلند

معترضان ایرلندی حامی فلسطین تظاهراتی را در مقابل ساختمان پارلمان این کشور در شهر دوبلین در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه برپا کردند.

تظاهرات حمایت از فلسطین مقابل پارلمان ایرلند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هزاران معترض ایرلندی با تجمع در برابر پارلمان کشورشان ضمن حمایت از مردم مظلوم غزه خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از این کشور شدند.

به نوشته پایگاه «پرس اسوسیشن»، این معترضان پرچم‌های بزرگ فلسطین را به احتزاز درآورده و خواستار برقراری آتش‌بس در غزه شدند.

تظاهرکنندگان شعارهایی در حمایت از فلسطین و مطالبه اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از کشورشان سر دادند.

چند نماینده پارلمان ایرلند از حزب «شین فین»، حزب حاکم این کشور و همچنین حزب سوسیال دموکرات در این تظاهرات شرکت کردند.

این تجمع در آستانه رای‌گیری بر سر لایحه ارائه شده از سوی سوسیال دموکرات‌ها در پارلمان ایرلند که خواستار تحریم‌های اقتصادی و دیپلماتیک علیه رژیم صهیونیستی شده، برپا شد.

این حزب همچنین خواستار فسخ استوارنامه دیپلماتیک دانا ارلیچ، سفیر رژیم صهیونیستی در ایرلند شد.

همچنین در این لایحه درخواست شد که ایرلند از نفوذش بر بروکسل استفاده کرده و خواستار تعلیق توافق تجاری اتحادیه اروپا با رژیم صهیونیستی، اجرایی کردن یک بند مربوط به حقوق بشر در این توافق و معلق کردن شرکت این رژیم در یک ابتکار عمل بودجه تحقیقاتی «افق اروپا» شد.

«هولی کرنز»، رهبر سوسیال دموکرات‌های ایرلند گفت: «تنها محکوم کردن با حرف کافی نیست.»

او از دولت ایرلند به خاطر طرح متمم هایی برای خنثی کردن تحریم‌های پیشنهادی علیه رژیم صهیونیستی انتقاد و تاکید کرد: «مخالفت اکثر رهبران غربی با مطالبه توقف جنگ و آتش‌بس در غزه منجر به مرگ هزاران تن شده است. اسرائیل با فرار از مجازات دست به قتل عام زده است. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، غزه اکنون گورستان کودکان شده است.»

این سیاستمدار ایرلندی ادامه داد: «تنها محکوم کردن در حرف کافی نیست. ما نیازمند عمل هستیم. باید اسرائیل به خاطر جنایاتش علیه مردم غیرنظامی غزه که اسیر خودش کرده، متحمل عواقبی شود.»

«مت کارتی»، عضو ارشد حزب حاکم «شین فین» ایرلند گفت: «پاسخ جامعه بین‌المللی به بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی شرم آور است.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول