" /> " /> " /> " />
اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ضرورت حفظ باغ شهرها در گلمکان

عضو شورای اسلامی شهر گلمکان خراسان رضوی گفت: حفظ باغ ها و فضای سبز شهری موسوم به باغ شهرهای این شهر توریستی و گردشگری در اولویت نخست سیاست های راهبردی شورا قرار دارد.

ضرورت حفظ باغ شهرها در گلمکان

به گزارش خبرگزاری فارس از گلمکان، رضا ضمیری با بیان اینکه حفظ باغ ها و فضای سبز شهری موسوم به" باغ شهرهای"  گلمکان در اولویت نخست سیاست های راهبردی شورا قرار دارد، اظهار کرد: براین اساس هرگونه ساخت و ساز در باغات برخلاف قانون حفظ اراضی زراعی و کشاورزی بوده و برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه عده ای جهت تغییر کاربری، درختان باغات را عمداً خشک می کنند اما نمی توانند در آن سرمایه گذاری کنند زیرا مشمول حفظ اراضی زراعی باغی و کشاورزی هستند.

عضو شورای شهر گلمکان با بیان اینکه گلمکان را به داشتن فضای سبز و باغ شهرها می شناسند، گفت: فضاهای سبز گلمکان دارای کارکرد های فرهنگی، زیست محیطی، گردشگری و تفریحی بوده و حفظ و توسعه آن یک نیاز و ضرورت است.

ضمیری گفت: با این حال نباید فضای سبز شهری گلمکان و باغ شهرها به خاطر منفعت بیشتر دستخوش تغییر و دگرگونی شود.

وی تاکید کرد: ساخت و ساز های غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی و تغییر کاربری آن تخلف و جرم محسوب می شود و شهروندان باید در این مسیر از مراحل قانونی، صدور مجوز های لازم تبعیت کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول