اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

معاون وزیر راه: ۳۰۰ پروژه مسکنی در دست احداث تا پایان سال مالی به پایان می‌رسد

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ملی بازآفرینی ایران گفت:در دو سال گذشته نزدیک به هزار پروژه بازآفرینی را  درکشور به بهره‌برداری رساندیم و سیصد پروژه در دست احداث داریم که تا پایان سال مالی به اتمام خواهند رسید.

معاون وزیر راه: ۳۰۰ پروژه مسکنی در دست احداث تا پایان سال مالی به پایان می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد آیینی اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از حمایت‌ها و حقوقی که برای مردم در نظرگرفته شده کمتر به مردم رسیده و در واقع مردم آگاه نیستند لذا این موضوع نیازمند جهاد تبیین است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سیاست‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم افزود: دولت مردمی سیزدهم با شناخت دقیق از میدان بازآفرینی که در طول سالیان به دست آورده شده بود راهبرد‌های متفاوتی نسبت به دولت‌های گذشته ایجاد کرد. اولین راهبرد و نگاه کلیدی دولت سیزدهم حفظ جان انسان‌هاست شاید تا پیش از این بیشتر به کالبد توجه کرده‌ایم؛ اما آنچه اصل، اساس و اولویت اصلی بوده و در معرض خطر است جان انسان‌هاست؛ خانه‌های ناپایداری که با کوچک‌ترین زلزله آوار می‌شوند.

وی ادامه داد: بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ قریب به ۲میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار در سکونتگاه‌ها و در محدوده‌های بازآفرینی که بالغ بر 167هزار هکتار است، وجود دارد. قریب به 10 میلیون‌نفر در این مکان‌ها زندگی‌می‌کنند و اگر به این موضوع توجه نکنیم «بم» دوم تکرار خواهد شد؛ لذا راهبرد اصلی ما شتاب‌بخشی به نوسازی مسکن برای حفظ جان انسان‌ها است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این مطلب که  در سال‌های ۸۸ تا ۹۲ کمترین توجه را به نوسازی مسکن داشته‌ایم تصریح کرد: راهبرد دوم ما با توجه به موازین سند ملی، بازآفرینی شهری و سند ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های شهری است و از طرفی خدمات و سرانه‌های آموزشی، بهداشتی، درمانی، انتظامی، ورزشی و معابر شهری به متوسط سرانه محلات برخوردار شهر برسد که به این منظور در بخش نوسازی مسکن آنچه تاکنون در این دوسال اتفاق افتاده است، بیش از ۱۶۱ هزار واحد پروانه نوسازی مسکن در محدوده‌های بافت‌های فرسوده داده شده است.

آیینی خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته بیش از ۵۱هزار واحد به بهره‌برداری رسیده است و قریب به ۵۵درصد تحقق برنامه بازآفرینی در نهضت ملی اتفاق می‌افتد و از این حیث استان خراسان رضوی رتبه دوم را پس از تهران دارد و در این دوسال بیش از ۲۳هزار واحد را به بهره‌برداری رسانده است.

وی با اشاره به نقش بسته‌های تشویقی برای نوسازی مسکن، گفت: به طور میانگین ۸۵درصد تخفیف پروانه داده می‌شود. همچنین تسهیلات ارزان برای بافت فرسوده فراهم شده است و پنج نوع تسهیلات برای بافت فرسوده پرداخت می‌شود و در بحث نوسازی تسهیلات مسکن روستایی، سقف تسهیلات با نرخ ۵درصد به ۳۵۰ رسیده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول