اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیپلمات روس: عملا هیچ جای نوار غزه امن نیست

سفیر روسیه در فلسطین اشغالی با بیان اینکه وضعیت نوار غزه فاجعه‌بار است، گفت که اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی با درخواست از ساکنان مناطق شمالی برای رفتن به جنوب در تضاد است.

دیپلمات روس: عملا هیچ جای نوار غزه امن نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آناتولی ویکتوروف» سفیر فدراسیون روسیه در فلسطین اشغالی امروز (چهارشنبه) وضعیت انسانی و درمانی در نوار غزه را «فاجعه‌بار» توصیف کرد.

ویکتوروف در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «روسیا۲۴» ضمن اشاره به کمبود کمک‌های انسانی در نوار غزه، گفت که توقف فوری درگیری‌ها در این منطقه ضروری است.

وی در این‌باره توضیح داد: «قبل از تشدید درگیری، روزانه ۵۰۰ کامیون [ورودی به غزه] وجود داشت، اما اکنون به چند ده کامیون [کمک بشردوستانه] در روز کاهش یافته است. البته در شرایط معمولی، ولی وضعیت [غزه] اکنون فاجعه‌بار است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از این مصاحبه، سفیر روسیه ادامه داد: «این کمک‌ها بسیار کم و قطعا ناکافی هستند. پس به آتش‌بس نیاز است تا به‌صورت جدی و کامل مشکلات انسانی [در غزه] را برطرف کرد».

ویکتوروف با بیان اینکه عملاً هیچ جای امنی در نوار غزه باقی نمانده، گفت که اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی با درخواست از ساکنان مناطق شمالی برای رفتن به جنوب غزه در تضاد است.

طبق این گزارش، وی در این‌باره تصریح کرد: «این واقعیت که [اسرائیل] در حال برنامه‌ریزی عملیاتی در جنوب است، نشان می‌دهد که عملا هیچ مکان امنی در نوار غزه باقی نمانده است. درخواست‌های سران و نظامیان اسرائیلی برای حرکت مردم غزه به جنوب، با شیوه‌ای که ارتش اسرائیل در میدان عمل می‌کنند، متناقض است».

به نوشته اسپوتنیک، این دیپلمات روس با بیان اینکه احتمال گسترش جنگ غزه به کل منطقه غرب آسیا بسیار زیاد است، بر لزوم اقدام برای جلوگیری از آن تاکید کرد.

ویکتوروف همچنین گفت که آمریکا که با سیاست‌هایش در قبال مناقشه فلسطین باعث بروز وضعیت کنونی شده، به‌جای اعتراف کردن به اشتباهش در حال سوق دادن رژیم صهیونیستی به انجام اقدامات خشن‌تر است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول