اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

بهره برداری از دیتاسنتر شرکت ارتباطات دوربرد

بهره برداری از دیتاسنتر شرکت ارتباطات دوربرد واقع در برج الکترونیک شیراز به عنوان نخستین مرکز دیتاسنتر جنوب کشور در کلانشهر شیراز افتتاح شد .

بهره برداری از دیتاسنتر شرکت ارتباطات دوربرد

مرکز داده شرکت ارتباطات دوربرد دارای مجوز رسمی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سرمایه‌گذاری بیش از 400 میلیارد ریال و مطابق با استاندارد TIA-942/ANSI2017 ، باعث ایجاد حداقل 50 فرصت شغلی مستقیم و صد‌ها فرصت شغلی غیر مستقیم می گردد.

دیتاسنتر شرکت ارتباطات دوربرد به عنوان نخستین مرکز داده دارای مجوز رسمی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جنوب کشور با حضور معاون استاندار فارس، دبیر کارگروه دیتاسنتر ایران و جمعی از مسئولان حوزه ارتباطات برگزار شد.

عبدالعلی کریمی فر، معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی استانداری فارس در این آیین بر اهمیت ایجاد مرکز داده یا دیتاسنتر در عصر تکنولوژی تاکید کرد که شیراز از قدیم الایام قطب الکترونیک بوده و اگرچه نمی خواهیم فعالیت های انجام شده را نادیده بگیریم اما امیدواریم این کلانشهر همچنان نیز قطب الکترونیک باشد. معاون استاندار فارس با تقدیر و تشکر از مدیرعامل برج الکترونیک شیراز و مدیرعامل شرکت ارتباطات دوربرد و سایر مدیران ذی ربط جهت راه اندازی این مرکز در شیراز، اظهار داشت: در بدنه دولت قطعا از چنین فعالیت‌هایی حمایت می‌کنیم چرا که ما باید مرکزی داشته باشیم که از داده هایمان به خوبی و به صورت تخصصی صیانت کنیم. کریمی فر با تاکید بر ورود بخش خصوصی به این عرصه خاطرنشان کرد: اصل بر این است که شیراز شهر هوشمند باشد و قطعا راه اندازی چنین مرکز‌هایی می‌تواند به ما در این راستا کمک کند، ضمن آنکه حمایت‌های حاکمیتی نیز باید انجام شود. کریمی وجود زیرساخت‌هایی همچون مرکز دیتا سنتر را مانع خروج نخبگان این عرصه از کشور عنوان کرد و گفت: متاسفانه گاهی شاهد خروج نیرو‌های متخصص از کشور به دلیل عدم وجود زیرساخت‌ها هستیم لذا ایجاد مرکزهایی چون دیتا سنتر برج الکترونیک شیراز به صورت استاندارد، فضایی را فراهم خواهد کرد که نخبگان در کشور بمانند و فعالیت کنند.

اسماعیل اکبرپور مدیر عامل شرکت ارتباطات دوربرد بیان داشت :

پیاده سازی زنجیره ارزش در حوزه فناوری و هوشمند سازی در شرکت ارتباطات دوربرد با جدیت

دنبال می‌شود و در بحث سخت افزاری، طراحی و تولید قطعات نیز همکاران ما در حال فعالیت هستند.

اکبرپور به این نکته نیز اشاره کرد که شرکت ارتباطات دوربرد در طول 20 ماه و با سرمایه گذاری بیش از 400 میلیارد ریال نخستین مرکز داده جنوب کشور را راه اندازی نمود . به طوری که برای فاز دوم نیز اقدامات لازم جهت راه اندازی دیتاسنتر جدید در حال انجام است.

اکبرپور همچنین اظهار داشت با توجه به اجرای پروژه های موفق شرکت ارتباطات دوربرد در استان های مختلف کشور از جمله استان هرمزگان و جزایر خلیج فارس ، آمادگی خود را جهت گسترش شبکه های وایرلس کلانشهر شیراز اعلام میداریم .

حمید سلیمان پور، مدیر کل ارتباطات و فناوری استان فارس نیز در این مراسم ضمن تقدیر از این اقدام خوب  در شیراز اظهار داشت: با توجه به اقداماتی که در سایر نقاط کشور توسط نیروهای متخصص شیرازی انجام می شود. شیراز هنوز هم قطب الکترونیک کشور است .

این مسئول با بیان اینکه تشکیل شورای راهبری فضای مجازی استان‌ها به نوعی از استان فارس آغاز شد، خاطرنشان کرد: استان فارس و شیراز همواره در مباحث الکترونیکی پیشتاز بوده است. سلیمان پور در عین حال خواستار همکاری دیگر دستگاه‌ها با مجموعه فناوری و اطلاعات استان فارس شد و گفت: ایجاد شهر الکترونیک شیراز با جدیت دنبال شده است که با حمایت استاندار و تامین زمین مورد نیاز این مهم نیز اجرایی خواهد شد.

ماریا سعیدی منش، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت برج الکترونیک شیراز نیز اظهار داشت: امروز افتخار داریم که پس از سال‌ها شاهد افتتاح نخستین مرکز دیتاسنتر در کلانشهر شیراز باشیم .

سعیدی منش با اشاره به اینکه برج الکترونیک شیراز در سال 1382 تاسیس شده است، اظهار داشت: این اتفاق مبارک و مهم در مجموعه برج IT با رویکردی که شرکت برج الکترونیک شیراز و مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) به عنوان سهامدار عمده و ایجاد کننده این برج در شیراز داشت در دولت جدید و با پیگیری های جدی، محقق شد.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول