اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اختصاص 50 درصدی تسهیلات کمیته امداد به افراد غیرمددجو

رئیس کمیته امداد کشور گفت: ۵۰ درصد تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد به غیر مددجویان و دهک‌های یک تا پنج جامعه اختصاص یافت.

اختصاص 50 درصدی تسهیلات کمیته امداد به افراد غیرمددجو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، سید مرتضی بختیاری ظهر امروز در مراسم جشن خودکفایی و توانمندسازی دو هزار و ۶۵۳ خانوار تحت‌پوشش کمیته امداد اظهارکرد: توانمندسازی، استقلال کاری، زندگی شرافتمدانه و عزتمندانه و شکوفایی استعدادها در حوزه کاری از جمله اولویت‌ها و برنامه‌های کمیته امداد است.

رئیس کمیته امداد کشور تصریح کرد: دغدغه محرومان و نیازمندان جزو دغدغه امامین انقلاب و روایت آیات و روایات بوده و ماموریت ما شکوفایی استعدادها و کمک به زندگی کاری و شرافتمندانه مددجویان است.

وی با اشاره به توانمندسازی مددجویان گلستانی بیان کرد: در استان گلستان فعالیت‌های خوبی در راستای اشتغال پایدار و درآمد ثابت انجام شده و در یک مورد یک بانو مددجو توانسته به جز خودش برای ۳۰۰ مددجو دیگر ایجاد اشتغال کند.

بختیاری ادامه داد: اشتغال درآمد باید منتهی به درآمد ثابت شود و این بدون مهارت‌آموزی، آموزش مستمر، مشاوره، حمایت و بازاریابی مقدور نیست.

رئیس کمیته امداد کشور  گفت: در اوائل دولت سیزدهم مقرر شد تا سالانه ۵۰۰ هزار شغل در کشور توسط کمیته امداد ایجاد شود و با توجه به تجربیات خوب این نهاد انقلابی و در میدان بودن، ۵۰ درصد از این اشتغالزایی به غیر مددجویان کمیته امداد و دهک‌های یک تا پنج جامعه اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: در سال گذشته ۲۵ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور مصوب شد که از این مبلغ ۹۲ درصد آن جذب شد و استان گلستان رتبه خوبی در این حوزه در کشور کسب کرد.

رئیس کمیته امداد کشور ابرازکرد: در سال گذشته ۶۷۵ میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی در حوزه اشتغال پایدار در گلستان مصوب شد که ۹۲ درصد آن جذب و با جذب این مبلغ، ۱۱ هزار و ۶۲۰ فرصت شغلی ایجاد شد.

بختیاری ادامه داد: امسال اعتبارات تسهیلات بانکی در گلستان به ۸۸۴ میلیارد تومان افزایش یافته که در هفت ماه اول امسال ۳۵ درصد آن جذب و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال بیش از ۹۰ درصد آن جذب شود.

وی یادآورشد: استان گلستان در جذب اعتبارات تسهیلات بانکی رتبه سوم کشور را کسب کرده و ۳۲۰ میلیارد تومان در این حوزه برای گلستان در نظر گرفته شده‌ است.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول