اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

۹هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از معوقات مالیاتی و مطالبات دولتی در خوزستان وصول شد

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: با ورود و پیگیری دادگستری استان در راستای حفظ حقوق عامه و بیت‌المال ۹ هزارو ۶۰۰ میلیارد تومان از معوقات مالیاتی و مطالبات دولتی در استان وصول شد.

۹هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از معوقات مالیاتی و مطالبات دولتی در خوزستان وصول شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رئیس قوه قضاییه در جلسات مختلف همواره بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کمک به دولت در جهت وصول درآمد‌ها و اجرای برنامه‌های اقتصادی تاکید کرده است. 

وی افزود: به همین منظور با پیگیری‌های صورت گرفته و با توجه به استقرار دفاتر مرکزی شرکت‌های بدهکار در مرکز با اعطای نمایندگی به نماینده سازمان امور مالیاتی کشور از طرف دادگستری خوزستان، مطالبات دولتی از بدهکاران عمده و معوقات و مالیاتی استان وصول شد.

وی با اشاره به ضرورت تامین به موقع درآمد‌های عمومی کشور در جهت پرداخت یارانه‌ها و همچنین حق آلایندگی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، عنوان کرد: با توجه به اختیارات حاصل از مواد ۲۱۰ الی ۲۱۸ قانون مالیات‌های مستقیم و با ابلاغ اوراق اجرایی بابت بدهی شرکت‌های صنایع نفتی، پتروشیمی، فولاد و سیمان، پس از گذشت مهلت قانونی پرداخت، حساب‌های بانکی بدهکاران از طرف نماینده سازمان امور مالیاتی شناسایی شد که حاصل آن وصول ۹ هزا رو ۶۰۰ میلیارد تومان از معوقات مالیاتی و مطالبات دولتی، و واریز آن حساب خزانه داری کل کشور است‌.

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: مانده مطالبات در مرحله وصول و عملیات اجرایی و تقسیط منطبق با مقررات اجرایی قانون مالیات‌های مستقیم قرار گرفته است.

وی حفظ حقوق عامه و حفظ حقوق بیت‌المال را از اولویت‌های دادگستری استان برشمرد و ادامه داد: در همین راستا پیگیری مطالبات دولتی و همچنین معوقات مالیاتی به‌صورت مستمر در دستور کار قرار دارد.


پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول