اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نتانیاهو: تلاش بی‌وقفه برای آزادی گروگان‌ها از غزه ادامه دارد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به کم‌کاری برای آزادی اسرای اسرائیلی از غزه متهم شده مدعی شد تلاش‌های بی‌وقفه برای آزادی «گروگان‌ها» ادامه دارد.

نتانیاهو: تلاش بی‌وقفه برای آزادی گروگان‌ها از غزه ادامه دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه مدعی شد او به صورت بی‌وقفه برای آزادی «گروگان‌ها» از دست حماس در غزه تلاش می‌کند.

نتانیاهو از سوی خانواده‌های اسرا به شدت تحت فشار قرار گرفته و در روزهای گذشته به کم‌کاری بابت آزادسازی ۲۳۹ نفر از اسرا که گمان می‌رود در غزه باشند به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تا کنون از ارائه جزئیات درباره مذاکرات مربوط به آزادسازی اسرا خودداری کرده است. 

در بیانیه‌ای که او روز سه‌شنبه منتشر کرده آمده است: «چنانچه اتفاق ملموسی برای اعلام کردن وجود داشته باشد آن را اعلام خواهیم کرد.»

اظهارات نتانیاهو اندکی بعد از اظهارات جو بایدن مطرح شد که ادعا کرد معتقد است گروگان‌ها در نوار غزه آزاد می‌شوند اما وارد جزئیات این موضوع نمی‌شود.

در همین راستا، یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان مدعی شد که حماس و رژیم اسرائیل در حال نزدیک شدن به توافق آزادی اُسرا در مقابل آتش‌بس موقت هستند. 

از سوی دیگر «دیوید ایگناتیوس» ستون‌نویس روزنامه واشنگتن پست امروز (۱۴ نوامبر، ۲۳ آبان) در مقاله‌ای به نقل از منابع کابینه رژیم صهیونیستی خبر داد این رژیم و حماس به توافقاتی که آزادی اغلب زنان و کودکان اسرائیلی را ممکن می‌کند، نزدیک هستند. 

با وجود این،  وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه مدعی شده شواهدی از زنده بودن اسرای اسرائیلی در غزه وجود ندارد.

الی کوهن بعد از دیدار با رئیس صلیب سرخ در غزه مدعی شد صلیب سرخ با هیچ‌یک از گروگان‌هایی که حماس آنها را در نوار غزه به اسارت گرفته دیدار نکرده است. 

او در جمع خبرنگاران گفت: «تا به امروز، هیچ‌ کدام از گروگان‌های ما با صلیب سرخ دیدار نکرده‌اند. ما هیچ نشانه‌ای از حیات آنها نداریم.»

رژیم صهیونیستی مدعی شده در عملیات ۷ اکتبر ۱۲۰۰ نفر از شهرک‌نشین‌ها کشته و ۲۳۹ نفر دیگر گروگان گرفته شده‌اند. 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از ۱۱ هزار نفر منجر شده است. 

ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره نبودن شواهدی از زنده بودن اسرا در بحبوحه افزایش انتقادها از کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم بابت قصور در آزادی این اسرا مطرح شده است. 

امروز رسانه‌ها گزارش دادند خانواده‌های اسرائیلی‌هایی که توسط حماس اسیر گرفته شده‌اند از امروز سه‌شنبه راه‌پیمایی اعتراضی ۵ روزه خود از تل‌آویو تا بیت‌المقدس را آغاز کرده‌اند. 

گزارش روزنامه گاردین حاکی است هدف این تظاهرات نشان دادن اعتراض خانواده‌ها به کم‌کاری کابینه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل برای آزاد کردن این اسرا از دست حماس است. 

بنیامین نتانیاهو در روزهای گذشته علاوه بر غافلگیر شدن از عملیات حماس در روز ۷ اکتبر بابت عدم انجام اقدامات کافی جهت آزادسازی این اسرا نیز مورد انتقادهای شدید قرار گرفته است. 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس تا کنون ۴ نفر از اسرا را آزاد کرده اما مذاکرات برای آزادسازی سایر اسرا تا کنون به نتیجه‌ای منجر نشده است. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول