اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نابودی 88 خودروی زرهی رژیم صهیونیستی در 5 روز

یک وبگاه تخصصی نظامی روز سه شنبه گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی در 5 روز نبرد با نیروهای مقاومت 88 خودروی زرهی خود را از دست داده است.

نابودی 88 خودروی زرهی رژیم صهیونیستی در 5 روز

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس تصاویر ماهواره‌ای اخیر از شمال غزه، ارتش رژیم صهیونیستی تلفات قابل توجهی را متحمل شده ا، به طوری که ۸۸ خودروی زرهی ارتش این رژیم در طی پنج روز نابود شده است.

وبگاه «بالگرین میلیتری» روز سه شنبه نوشت،  ۲۳ درصد از ۳۸۳ خودروی زرهی ارتش اسرائیل در پنج روز منهدم شد.

بر اساس این گزارش، نیروهای حماس همراه با دیگر گروه‌های  فلسطینی در چندین نوبت موفق شده‌اند تانک‌ها و نفربرهای زرهی (رژیم) اسرائیل را  منهدم کنند.نیروهای فلسطینی در این ماموریت‌ها طیف وسیعی از شیوه‌های پیچیده را به کار گرفته‌اند.

خسارات وارده به خودروهای زرهی اسرائیل در مرز لبنان نیز مشخص است. یگان‌های ضد تانک حزب الله به ویژه بر روی این خودروها تمرکز کرده‌اند. آن‌ها از سلاح‌های ضد تانک استفاده می کنند که بسیار پیچیده‌تر از سلاح‌های موجود در اختیار حماس است.

 

وبگاه عبری‌زبان «واللا» نیز اخیرا  نوشت که تانک‌های ارتش  رژیم اسرائیل برای مانور در عرصه نبرد مناسب نیستند.  این وبگاه در گزارشی نوشت که شماری از نظامیان و افسران ارتش این رژیم از ضعف تانک‌های «مرکاوا ۳» و مناسب نبودنشان برای نبرد زمینی در غزه عصبانی هستند.

افسران ارتش رژیم صهیونیستی می‌گویند که این تانک‌ها جان آن‌ها را به خطر می‌اندازند، به خصوص اینکه برخی از آن‌ها تعمیر شده‌اند و دستکم ۲ بار موتور آن‌ها تعویض شده است.

تانک مرکاوا دارای ویژگی‌های بسیار خاصی است و همین ویژگی‌های خاص باعث شده تا انهدام آن توسط نیروهای مقاومت اهمیت بالایی داشته باشد و بشدت موجب تحقیر صهیونیست ها شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول