اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ضرورت اجرای طرح های آبخیزداری در ۱۲۵ میلیون هکتار از اراضی ملی در معرض فرسایش

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: ایران ۱۶۵ میلیون هکتار وسعت دارد که از این میزان ۱۲۵ میلیون هکتار قلمرو فرسایشی خاک است و باید طرح های آبخیزداری در آن اجرا شود و مابقی مربوط به فرسایش بادی است.

ضرورت اجرای طرح های آبخیزداری در ۱۲۵ میلیون هکتار از اراضی ملی در معرض فرسایش

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عباسعلی نوبخت در نشست هم اندیشی ستاد احیا و پایدار سازی دشت قزوین که ظهر امروز در سالن باغستان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ۳۶۵ هزار هکتار ظرفیت مطالعات آبخیزداری استان قزوین است که تاکنون مطالعات ۲۴۰ هزار هکتار آن انجام شده و مابقی نیز که شامل حدود ۱۲۵ هزار هکتار است، ضرورت دارد امسال شروع شود.

وی با بیان اینکه انسجام خوبی در مدیریت جامع آبخیزداری دشت قزوین وجود دارد، افزود: اگر بخواهیم برنامه ریزی درستی برای این دشت داشته باشیم نیازمند قرارگاه احیای دشت قزوین هستیم که به خوشبختانه با جدیت و پیگیری مسوولین استانی این مهم در استان قزوین انجام شده است.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تصریح کرد: ایران ۱۶۵ میلیون هکتار وسعت دارد که از این میزان ۱۲۵ میلیون هکتار قلمرو فرسایشی خاک است و باید طرح های آبخیزداری در آن اجرا شود و مابقی مربوط به فرسایش بادی است.

این مسوول اضافه کرد: کشور ایران ۱۱ اقلیم از ۱۳ اقلیم در دنیا و ۵ منظقه رویشی دارد. بر این اساس بایستی ظرفیت های خوب کشور را شناسایی و بر مبنای آن تصمیم سازی کرد.

وی همچنین به اهمیت اجرای طرح مدیریت جامع آبخیزداری برای دشت قزوین اشاره کرد و گفت: مطالعات مدیریت جامع حوزه ابخیزداری دشت قزوین بایستی اصولی و کاربردی باشد تا بر اساس نتیجه مطالعات بتوان تصمیم گیری مناسب و سرمایه گذاری انجام داد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول