اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

احیای فرصت ثبت‌نام مشمولان خدمت سربازی در فراخوان جذب هیأت علمی ۱۴۰۲

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم گفت: پس از ۴ سال که وزارت علوم فرصت تأمین اعضای هیأت علمی طرح سربازی را کنار گذاشته بود؛ در دولت سیزدهم این فرصت احیا شد و ۳۵۰ نفر از مشمولان خدمت سربازی غیر غایب دارای مدرک دکتری در فراخوان جذب اعضای هیأت علمی شهریورماه ۱۴۰۲ ثبت‌نام کردند.

احیای فرصت ثبت‌نام مشمولان خدمت سربازی در فراخوان جذب هیأت علمی ۱۴۰۲

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمد خلج امیرحسینی رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم گفت: در اولین فراخوان جذب اعضای هیأت علمی سال ۱۴۰۲ که در شهریورماه منتشر شد، فرصت ثبت‌نام مشمولان نیز فراهم شد و دانش آموختگان دکتری که فاقد کارت پایان خدمت یا در حال طی دوره خدمت نظام وظیفه بودند، توانستند در فراخوان جذب شرکت و وارد رقابت جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها شوند.

وی افزود: مشمولانی که در این فراخوان ثبت‌نام کردند، اگر موفق به طی فرایند جذب دانشگاه‌ها شوند، به عنوان عضو هیات علمی پیمانی محسوب شده و دوران تعهد خدمت وظیفه را در دانشگاه طی می‌کنند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم گفت: پس از ۴ سال که وزارت علوم فرصت تأمین اعضای هیأت علمی طرح سربازی را کنار گذاشته بود؛ در دولت سیزدهم این فرصت مجدداً احیا شد و ۳۵۰ نفر از مشمولان خدمت سربازی غیر غایب دارای مدرک دکتری در فراخوان جذب اعضای هیأت علمی شهریورماه ۱۴۰۲ ثبت‌نام کردند. 

به گزارش فارس،  شرکت مشمولان نظام وظیفه در فراخوان جذب این دوره تفاوت‌هایی با دوره‌های قبل از آن داشت که به برخی از آنها اشاره می‌شود:

 تا قبل از سال ۱۳۹۸ صرفاً امکان جذب مشمولین آماده به خدمت فراهم بود. اما در فراخوان‌های سال ۱۴۰۲ امکان جذب تمام مشمولین (حتی افراد در حین خدمت‌مقدس سربازی) نیز فراهم شد.

 تا قبل از سال ۱۳۹۸ جذب عضو هیأت علمی طرح سربازی طی فراخوان جداگانه‌ای صورت می‌پذیرفت، که منشاء اعتراض مبنی بر عدم رعایت عدالت بود. اما در سال ۱۴۰۲ تمامی داوطلبان عضویت در هیأت علمی (اعم از دارندگان کارت پایان خدمت سربازی و مشمولین) صرفاً در قالب یک فراخوان و در رقابت با یکدیگر مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول