اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روایت نیوزویک از تراژدی دردناک نوزادان فلسطینی در غزه

مرگ چند نوزاد نارس تازه متولد شده فلسطینی در بیمارستان‌های بدون آب و برق غزه موجب شده است تا شورای روابط آمریکایی-اسلامی خواستار «مداخله» سریع دولت بایدن برای توقف حملات وحشیانه تل‌آویو به بیمارستان‌های غزه شود.

روایت نیوزویک از تراژدی دردناک نوزادان فلسطینی در غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با مرگ چندین نوزاد نارس تازه متولد شده در دستگاه‌های بیمارستان الشفا به عنوان بزرگترین بیمارستان غزه که اکنون در محاصره رژیم صهیونیستی به سر می‌برد، بسیاری از سازمان‌های حقوق بشری در آمریکا و اروپا از «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا خواسته‌اند تا در این جنگ «مداخله» کرده و از رژیم صهیونیستی بخواهد تا حملات خود را در این منطقه متوقف کند.

به گزارش «نیوزویک»،در حالی که مقامات وزارت بهداشت در غزه روز گذشته عنوان کردند که رژیم صهیونیستی بیمارستان الشفای غزه را محاصره کرده و هزاران نفر از کادر درمان بیمارستان را به همراه بیماران و آوارگان داخل آن به کام مرگ کشانده‌اند، شورای روابط آمریکایی- اسلامی از رئیس‌جمهور آمریکا خواسته است تا هرچه سریع‌تر برای برقراری آتش‌بس وارد عمل شود.

این درخواست در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی با وجود حملات گسترده و مرگبار خود علیه غیرنظامیان، ادعا کرده است که اگرچه در اطراف بیمارستان با نیروهای حماس درگیر شده است، اما حمله‌ای به این بیمارستان انجام نداده است و ادعای مبتنی بر بدون برق و تجهیزات پزشکی بودن این بیمارستان را هم رد کرده است.

با این حال، «آسوشیتدپرس» در گزارشی به نقل از وزارت بهداشت فلسطین روز گذشته عنوان کرد که سوخت آخرین ژانراتور بیمارستان الشفا تمام شده است و تحت تاثیر آن سه نوزاد نارس در دستگاه‌ها و چهار فرد بستری شده بیمار دیگر نیز جان باختند.

نگرانی‌ها از آنجایی تشدید می‌شود که طبق گفته وزارت بهداشت فلسطین، ۳۶ نوزاد دیگر هم اکنون در خطر مرگ هستند و ۱ هزار و ۵۰۰ بیمار در بیمارستان الشفا به همراه ۱ هزار ۵۰۰ نفر از کادر درمان و بیش از ۱۵ هزار آواره فلسطینی اکنون به دنبال سرپناه می‌گردند.

«محمد ابوسلیمه»، مدیر بیمارستان الشفا، روز شنبه به الجزیره گفت که در الشفا دستگاه‌های پزشکی به طور کامل از کار افتاده‌اند و بیماران تحت مراقبت‌های ویژه یکی پس از دیگری جان خود را از دست می‌دهند. به گفته مدیر بیمارستان، نظامیان رژیم صهیونیستی به هر کسی که در داخل یا بیرون بیمارستان است، تیراندازی می‌کنند.

در همین راستا «تدروس آدهانوم» دبیر کل سازمان بهداشت جهانی هم روز یکشنبه در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت «بیمارستان الشفا دیگر از کار افتاده است».

شورای روابط آمریکایی- اسلامی مدافع مسلمانان از دولت بایدن خواسته است تا هر چه سریع‌تر برای توقف محاصره بیمارستان الشفا از سوی رژیم صهیونیستی وارد عمل شود. این شورا در بیانیه‌ای عنوان کرده است: اگر کاخ سفید به دولت اسرائیل اجازه «قتل» نوزادان تازه متولد شده را بدهد«دیگر بازگشتی نخواهد داشت». در این بیانیه خطاب به دولت جو بایدن عنوان شده است: همین حالا و در همین لحظه جلوی جنایت علیه بشریت را در بزرگترین بیمارستان غزه بگیرید.  

در این بیانیه همچنین آمده است که محاصره بیمارستان، استفاده از تک تیراندازها برای کشتن خانواده‌های آواره، قطع منابع مورد نیاز برای زنده نگه داشتن نوزادان تازه متولد شده، حتی ورای اقدامات رژیم نژادپرست و نسل کش نتانیاهو بوده و غیرقابل تحمل است

حامیان این بیانیه به صراحت عنوان کرده‌اند که اگر کاخ سفید به رهبری دولت بایدن به رژیم صهیونیستی این اجازه را دهد که نوزادان و سایر بیماران و پزشکان فلسطینی را به قتل برساند، دیگر این دولت به هیچ عنوان جایگاهی در بین مردم آمریکا و سراسر جهان نخواهد داشت.

سازمان غیردولتی بریتانیایی همبستگی با فلسطین نیز ضمن ابراز حمایت از شورای روابط آمریکایی- اسلامی به فراخوان این شورا جهت برقراری آتش‌بس پیوسته و عنوان کرده است که تنها گزینه برای نجات 32 نوزاد نارس و بدحال در بیمارستان الشفای غزه اجرایی کردن طرح توقف آتش‌بس است.

«ملانی وارد»مدیر اجرایی این سازمان نیز در جریان انتشار پستی در شبکه ایکس نوشت: نوزادان در بخش مراقبت‌های ویژه الشفا به دلیل کمبود اکسیژن می‌میرند زیرا که الشفا برق و سوختی برای راه‌اندازی ژنراتورها ندارد. وی در مورد این مسئله هشدار داده است که نوزادان بیشتری در این مرکز خواهند مرد، مگر اینکه جریان برق دوباره در آن برقرار شود و رژیم صهیونیستی دست از محاصره این بیمارستان بردارد.

به گفته وی تنها گزینه امن برای نجات نوزادان در این بیمارستان آن است که رژیم صهیونیستی حملات خود و محاصره‌اش به الشفا را متوقف کند و اجازه دهد سوخت به بیمارستان برسد و اطمینان حاصل کند که والدین بازمانده این نوزدان می‌توانند دوباره به پیش فرزندان خود بازگردند.

او با انتقاد از پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انتقال نوزدان نارس در الشفا به بیمارستان دیگر هم ابراز نگرانی کرده است و با اشاره به جاده‌های ویران و ساختمان‌های بسیار خراب و عدم امکان حضور آمبولانس‌ها در بیمارستان الشفا عنوان کرده است که هیچ نشانه‌ای مبنی بر انتقال ایمن نوزادان نارس به بیمارستان دیگر وجود ندارد.

مدیر اجرایی سازمان غیرانتفاعی همبستگی با فلسطین در انگلیس، از جامعه بین‌الملل خواسته است تا همگی از برقراری یک آتش‌بس سریع و فوری حمایت کنند. او اضافه کرده است: جان هر بیماری، چه کارمند بهداشت و درمان و چه نوزادان و آوارگان در الشفا ارزشمند است و قوانین بین المللی برای محافظت از جان همه بیماران بایستی رعایت شود.

«تدروس ادهانوم» ، دبیر کل سازمان بهداشت جهانی نیز به این فراخوان جهت برقراری آتش‌بس فوری در غزه پیوست. او در جریان یک پست منتشر شده در شبکه اجتماعی ایکس عنوان کرد: متاسفانه تعداد تلفات بیماران به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، بیمارستان دیگر از کار افتاده است. در حالی که بیمارستان‌ها باید پناهگاه‌های امنی در جهان باشند، اکنون در غزه به صحنه مرگ، ویرانی و ناامید تبدیل شده‌اند. جهان نمی‌تواند ساکت بماند. همین الان آتش بس برقرار کنید.

اکنون رژیم صهیونیستی تحت تاثیر وضعیت اسفبار غیرنظامیان در غزه، جایی که حدود ۲.۳ میلیون فلسطینی که نیمی از آنها هم کودک هستند، درگیر جنگ شده‌اند، تحت فشارهای بین‌المللی فزاینده قرار گرفته است. این رژیم حتی عرضه غذا، دارو ،آب و برق را در غزه قطع کرده است و با این اقدام خود موجی از انتقادات را برانگیخته است.

با این حال، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم همچنان تحت حمایت‌های غیرانسان‌دوستانه رئیس‌جمهور آمریکا از حملات وحشیانه‌اش در غزه، پذیرش هر گونه آتش بس در شرایط کنونی را منتفی اعلام کرده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول