اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کیفی نبودن فعالیت‌ها پاشنه آشیل مدیریت آموزشی است

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: عدم ارتقای کیفیت آموزشی و کیفی نبودن فعالیت‌ها پاشنه آشیل مدیریت آموزشی است.

کیفی نبودن فعالیت‌ها پاشنه آشیل مدیریت آموزشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، طالب محمدی پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی کیفیت‌بخشی مراکز جامع استثنایی استان که با حضور مدیران این مراکز در محل باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، اظهار کرد: تغییر ساختار و مأموریت مراکز قبلی مشکلات ویژه یادگیری به مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخلات بهنگام رشدی- تربیتی، ظرفیتی بسیار خوب برای ارتقای این مراکز به‌عنوان مرکز پایش تخصصی آموزش و پرورش است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: کار در آموزش و پرورش مصداق خیر است و فلسفه اصلی خلقت در آموزش و پرورش متجلی است و در واقع مأموریت خلقت در آموزش و پرورش خلاصه می‌شود.

محمدی تصریح کرد: رمز خلقت در تعلیم و تربیت است، مربیان تعلیم و تربیت پیشقراولان این حوزه هستند.

آموزش و پرورش کشف کردنی است 

وی با بیان اینکه صاحبنظران بزرگ بر این باور هستند که آموزش و پرورش کشف کردنی است نه وضع کردنی، گفت: لازمه کار در نظام تعلیم و تربیت مدارا کردن و فراهم آوردن زمینه‌های مناسب است.

محمدی اضافه کرد: آموزش و پرورش جزو حقوق حقه انسان‌ها است، نظام آموزش و پرورش وظیفه دارد زمینه‌ای را فراهم کند که افراد با هر استعداد، توانایی و یا محدودیت از حق آموزش بهره‌مند شوند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: عدم ارتقای کیفیت آموزشی و کیفی نبودن فعالیت‌ها پاشنه آشیل مدیریت آموزشی است.

وی با تاکید براینکه کیفیت آموزشی حالت ویژه‌ای از نظام است که این حالت نتیجه یک سلسله اقدامات و عملیات مشخص است، گفت: پاسخگوی نیازهای اجتماعی معین در یک نقطه زمانی و مکانی خاص باشد و میزان تطابق وضعیت موجود با استانداردهای از قبل تعیین شده، رسالت، اهداف و انتظارات مبین کیفیت است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان اضافه کرد: کیفیت تناسب ویژگی‌های عناصر با انتظارات است، کیفیت عاملی برای تطبیق با شرایط جدید و حدی قابل پیش بینی بوده و باید با حداقل هزینه به آن رسید.

 آموزش نیروی انسانی حلقه مفقوده نظام آموزش و پرورش است

محمدی با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی به‌عنوان پیوستار موفقیت و رشد سازمانی، برنامه‌ریزی را لازمه پیشبرد اهداف بالادستی بویژه در نظام‌های آموزشی دولتی نیمه متمرکز، وجوب تعامل سطوح مختلف و زبان مشترک مدیران دانست و گفت: آموزش و بهسازی نیروی انسانی به ویژه معلمان و مربیان حلقه اصلی مفقوده مغفول نظام کنونی آموزش و پرورش کشور است.

به گفته وی، موفقیت و عدم موفقیت در ایجاد تحول در نظام‌های آموزشی، منوط به توانمندی‌ها و قابلیت‌های حرفه‌ای معلمان است که مجریان اصلی برنامه‌ها در محیط واقعی و کارگزاران حقیقی آموزش و پرورش هستند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول