اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

سد سرشاخه‌گیر؛ راه‌حلی برای چوب‌های سرگردان سیلابی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه غرب گفت: بهترین اقدام در ارتباط با جلوگیری از مشکل درختان شکسته و افتاده در جنگل‌های منتهی به شهرها و روستاهای غرب استان بحث پیشگیری است.

سد سرشاخه‌گیر؛ راه‌حلی برای چوب‌های سرگردان سیلابی

مهرداد خزائی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه غرب درباره آخرین وضعیت سیلاب در منطقه غرب استان و تصمیم‌گیری در ارتباط با چوب‌های سرگردان و شکسته براثر سیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: بهترین اقدام در ارتباط با جلوگیری از مشکل درختان شکسته و افتاده در جنگل‌های منتهی به شهرها و روستاهای غرب استان بحث پیشگیری است.

وی با بیان اینکه  در جنگل‌های شمال ۳۴ رودخانه منتهی به روستاها و شهرها داریم که باید سد سرشاخه گیر برای جلوگیری از مشکل سیل در این مناطق احداث کنیم، افزود: با احداث سد سرشاخه‌گیر جلوی جریان سیلابی گرفته شده و هم جلوی این چوب‌آلات هم گرفته می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه غرب با اشاره به احداث سدسرشاخه‌گیر در مسیر ۱۰ رودخانه غرب استان، تصریح کرد: احداث سدسرشاخه‌گیر عملکرد مثبتی داشت.

خزائی یادآور شد: طبق تفاهم‌نامه با اداره امور آب و با هماهنگی صورت گرفته تمام درختان شکسته و افتاده نشانه‌گذاری، جمع آوری و برای فروش به مزایده گذاشته شده و هزینه‌های تمام چوب آلات به حساب خزانه واریز می‌شود.

وی با اعلام اینکه در حوزه آبخیزداری و هم در داخل حوزه آبخیز هزینه کردیم، گفت: در بخش آبخیزداری کارهای موثری انجام دادیم و درخواست این است اگر بتوانیم دست‌کم ۶ سرشاخه گیر با اعتبار ۲۰۰ میلیارد احداث کنیم نقش مهمی در جلوگیری از بروز خسارت در طول سال در شهرها و روستاهای منتهی به جنگل خواهد داشت.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول