اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان به همتای مصری در ریاض چه گفت؟

وزیر امور خارجه با اشاره به دیدارش با همتای مصری در حاشیه نشست سران در ریاض گفت: به آقای سامح‌ الشکری گفتم، امروز روز امتحان ماست و انتظار می‌رود مصر، گذرگاه‌ رفح را برای ارسال آب، دارو، غذا و سوخت به غزه باز کند.

امیرعبداللهیان به همتای مصری در ریاض چه گفت؟

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، روز گذشته (شنبه) ۲۰ آبان ماه ریاض پایتخت عربستان سعودی میزبان نشست سران کشورهای اسلامی و عربی درباره اوضاع فلسطین بود و آیت‌الله رئیسی در رأس هیأتی در این نشست شرکت کرد.

در حاشیه این نشست نیز دیداری بین آیت‌الله رئیسی و السیسی رئیس جمهور مصر انجام شد. رئیسی در این دیدار گفت که آمریکا و رژیم صهیونیستی مانع گشوده شدن گذرگاه رفح هستند، اما باید بر مانع‌تراشی‌ها غلبه کرد. رئیس جمهور با بیان اینکه انتظار عمومی این است که گذرگاه رفح گشوده شود تا مساعدت‌های جهانی به سمت غزه سرازیر شود، افزود: بر همگان آشکار است که آمریکا و رژیم صهیونیستی مانع گشوده شدن گذرگاه رفح برای امدادرسانی به مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه هستند، اما بالاخره باید بر این مانع‌تراشی‌ها غلبه کرد.

حسین امیرعبداللهیان هم که آیت‌الله رئیسی را در این سفر همراهی می‌کرد، امشب (یکشنبه) ۲۱ آبان ماه در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به گفت‌وگویش با همتای مصری نوشت: ‏در ریاض به وزیر خارجه آقای سامح‌ الشکری گفتم، امروز روز امتحان ماست و انتظار می‌رود مصر، گذرگاه‌ رفح را برای ارسال آب، دارو، غذا و سوخت به غزه باز کند.

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان از ابتدای تحولات اخیر در فلسطین و جنایات صهیونیست‌ها در غزه و تشدید محاصره غزه از سوی این رژیم با همتای مصری خود سه بار تلفنی گفت‌وگو و آمادگی ایران را برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم غزه از طریق مصر و مرز رفح اعلام کرده بود.

وزیر امور خارجه همچنین امشب در شبکه اجتماعی ایکس عنوان کرد: رژیم‌ اسرائیل در ۷ اکتبر فروپاشید و اکنون با تنفس‌ مصنوعی آمریکا زنده است. آنچه جهان شاهد است، جنگ تمام‌عیار آمریکا علیه غزه است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول