اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

فارس من| غذای دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم کام دانشجویان را تلخ کرد

عدم کیفیت مطلوب غذا در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم، اعتراض دانشجویان را به دنبال داشته است و دانشجویان با ثبت سوژه‌ای در فارس من، خواستار نظارت مسئولین دانشگاه بر کیفیت و توزیع بهتر غذا شدند.

فارس من| غذای دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم کام دانشجویان را تلخ کرد

خبرگزاری فارس از قم_ سعیده کرامتی: دانشگاه‌ها وظیفه تهیه و توزیع غذای مناسب و بهداشتی برای دانشجویان را برعهده دارند؛ عدم پخت غذای مطلوب، کم توجهی به بهداشت غذایی در سلف، کیفیت پایین و بوی نامطبوع غذاها نارضایتی تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم را به دنبال داشت که به همین منظور برخی دانشجویان گلایه خود را با عنوان «درخواست افزایش کیفیت غذای دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم» در سامانه فارس من خبرگزاری فارس ثبت کرده‌اند.

دانشجوی رشته طراحی دوخت با انتشار چندین عکس از غذاهای توزیع شده در این دانشگاه، گفت: غذایی که در دانشگاه به دانشجویان می‌دهند علاوه بر بی‌کیفیت بودن، بوی بسیار بدی می‌دهد؛ همچنین سلف غذا، سطح بهداشت پایینی دارد که همه این‌ها باعث می‌شود گاهی دانشجویان از خوردن غذا در سلف دانشگاه منصرف شوند.

یکی دیگر از دانشجویان این دانشگاه گفت: درباره برنامه غذایی دانشگاه نسبت به سال گذشته که افتضاح بود اما با ثبت سوژه در فارس کمی البته، تاکید میکنم درصد کمی بهتر شده ولی همچنان موجب نارضایتی است و همچنان جوجه‌کباب‌ها خشک، کباب‌های کوبیده چرب و بد بو و خورشت‌ها کاملا آبکی هست.

این دانشجو می‌گوید: کاش می‌شد غذاها داخل ظرف یکبار مصرف سرو شود تا بهداشت بهتری را داشته باشد؛ بهداشت و کیفیت غذاها بسیار پایین است تا جایی که چهارشنبه 17 آبان‌ماه 1402 برای چندمین بار تعدادی از دانشجویان در حیاط دانشگاه اعتراض خود را اعلام کردند.
 

به دنبال این قبیل گلایه‌ها با علی شهریاری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ارتباط تلفنی برقرار کردیم و تمامی انتقادات وارده را به او انتقال دادیم.

شهریاری در پاسخ به این انتقادات گفت: خرید مواد اولیه غذایی برای دانشگاه توسط ناظران و مسئولان انجام می‌گیرد و از مواد غذایی با کیفیت استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: غذای دانشجویان توسط آشپزخانه‌های شرکتی به طبخ می‌رسد و برای سرو به سلف دانشگاه انتقال داده می‌شود؛ فقط هفته ابتدایی سال کیفیت و طبخ گوشت مشکل داشت که شکرخدا آن هم حل شد.

معاون فرهنگی دانشگاه در خصوص تنوع غذاها در هفته گفت: از آنجایی که ما از نقاط مختلف پذیرش دانشجو داریم با توان اقتصادی متفاوت در هفته دو نوبت غذای پرهزینه، دو نوبت متوسط و دو نوبت غذای کم هزینه داریم.

وی افزود: همه غذاها تحت نظارت و کیفیت بالا طبخ می‌شود و کارشناس دانشجویی نیز در خط تولید و توزیع نظارت دارد و اگر در هفته غذایی تکرار شود غذایی است که متقاضی بیشتری دارد.

شهریاری ادامه داد: غذاها با نرخ دولتی توزیع می‌شود و فقط هزینه بوفه دانشگاه آزاد است؛ همه دانشجوها می‌توانند غذا را تهیه کنند البته با نرخ دولتی، فقط دانشجویانی که از قبل غذا را رزرو نکرده‌اند باید یه صورت آزاد خریداری کنند.

وی کلیه انتقادها و ایرادهایی که در خصوص کیفیت، تنوع، قیمت و بهداشت غذایی وارد است را رد می‌کند و می‌گوید: هیچ مشکلی بر این موضوع وارد نیست.

این در حالیست که همچنان دانشجویان به تمامی موارد ذکر شده گلایه دارند، لذا از مسئولین مربوطه تقاضای نظارت و رسیدگی بیشتر و بهتر را داریم.

خبرنگار فارس قم همچنان این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

پایان پیام/78033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول