اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

نظارت ویژه بر بازار کالاهای اساسی کرمانشاه

مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: نظارت بر اصناف، فروشگاه‌ها و عرضه کنندگان محصولات کشاورزی در سطح شهر جدی‌تر می‌شود.

نظارت ویژه بر بازار کالاهای اساسی کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نظارت بر بازار محصولات کشاورزی با نرخ مصوب و تنظیم بازار در شهر کرمانشاه در حال انجام است.

آنگونه که کامران ملکی، مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه می‌گوید: نظارت بر اصناف، فروشگاه‌ها و عرضه کنندگان محصولات کشاورزی در سطح شهر جدی‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: واحد بازرسی کالاهای اساسی، علاوه بر نظارت چگونگی توزیع و قیمت کالاهای اساسی، بحث نظارت بر نانوایی‌ها را نیز را برعهده دارد.

مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه تصریح کرد: حدود ۲۰ بازرس واحد بازرسی کالاهای اساسی در دو شیف، صبح و عصر بر اقلام تحت نظارت براساس قانون، نظارت دارند و تذکرات جزئی و قابل اصلاح همراه با تذکرات شفاهی در غیر این‌صورت در بازدیدهای مکرر متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی می‌‌شوند.

وی اشاره‌ای به عمده تخلفات در عرصه محصولات کشاورزی داشت و گفت: تخلفات بازار بیشتر، به اختلاف قیمت‌ها برمی‌گردد؛ در عرضه مواد خوراکی بیشتر بحث تاریخ مصرف گذشته مطرح است؛ در بحث نانوایی‌ها عمدتا تخلف در وزن و کیفیت نان و همچنین ساعت شروع و پایان کار گزارش می‌شود.

کریمی در توضیح مزایای دستگاه کارتخوان نانوایی‌ها، گفت: این دستگاه خود به نوعی کمکی در بحث نظارت است، از طریق همین دستگاه ساعت شروع و پایان کار و همچنین بر چگونگی فروش نظارت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از تخلفات با همین کارتخوان‌ها جلوگیری از خرید غیرواقعی است؛ اگر خرید بیش از حدمجاز در نانوایی از یک کارت صورت گیرد، متصدی خبازی فراخوان و توضیح خواسته می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه با تأکید بر لزوم همراهی و همکاری مردم در بحث نظارت‌ها به خصوص نظارت بر نانوایی‌ها، تصریح کرد: به دلیل گستردگی شهر و تعداد نانوایی‌ها نیازمند کمک مردم هستیم که خود مانند بازرس بر ساعت کار، وزن و کیفیت نان نظارت داشته و تخلفات را گزارش دهند.

وی با تشکر از همراهی بسیج اصناف در راستای نظارت‌ها، تصریح کرد: بسیج اصناف همواره در کنار بازرسان جهاد کشاورزی بر بازار کالاهای اساسی و... نظارت دارند.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول