اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای: توسعه اقتصاد کشور در گرو تقویت فنی و حرفه‌ای است

رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای کشور گفت: اگر بخواهیم اقتصاد کشور را توسعه دهیم باید نیروی انسانی در حوزه‌های فنی‌ و حرفه‌ای را تقویت کنیم.

رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای: توسعه اقتصاد کشور در گرو تقویت  فنی و حرفه‌ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، با حضور رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای کشور، و جمعی از مسؤولان محلی، ساختمان خیرساز آموزشکده فنی‌ و حرفه‌ای دخترانه کوثر سیرجان مورد بهره برداری قرار گرفت.

عرفان خسرویان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: شهرستان سیرجان یکی از شهرستان‌های صنعتی و پرظرفیت برای توسعه آموزش فنی‌ و حرفه‌ایی است.

رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: افتتاح پروژه امروز می‌تواند گامی برای توسعه آموزش‌های فنی و ‌حرفه‌‎ای در شهرستان سیرجان باشد.

وی در مورد نقش و جایگاه آموزشکده‌های فنی‌ و حرفه‌ای در توسعه و پیشرفت کشور اظهار داشت: دانشگاه و آموزشکده‌های فنی و ‌حرفه‌ای در سراسر کشور تربیت‌کننده نیروی کار ماهر برای کارخانه‌ها را برعهده دارند و در حقیقت پیشران تامین منابع انسانی برای زنجیره‌های صنعتی کشور هستند.

خسرویان افزود: اگر بخواهیم اقتصاد کشور را توسعه دهیم باید نیروی انسانی در حوزه‌های فنی‌حرفه‌ای را تقویت کنیم و زنجیره تولید نیروهای تکنسین را با اضافه کردن زیرساخت‌های کشور مثل این پروژه که امروز شاهد افتتاح آن بودیم ادامه دهیم.

رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: ما باید در برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد آموزش‌های مهارتی را محقق می‌کردیم که متاسفانه ۱۴ درصد محقق شده و ۱۶ درصد از برنامه عقب هستیم.

وی اضافه کرد: علت آن کمبود زیرساخت‌ها و تجهیزات بوده که امیدوارم با همکاری خیرین محترم و بخش خصوصی و کارخانه‌ها بتوانیم روز به روز حوزه فنی‌ و حرفه‌ای در کشور را توسعه دهیم.

آموزشکده دخترانه کوثر ۵۵۰ دانشجو را پوشش می‌دهد

 مصطفی جعفری‌کرمانی‌پور نیز گفت: دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای استان کرمان ۱۵ مرکز آموزشکده فنی‌ و حرفه‌ای با ۹ هزار دانشجو در سراسر استان دارد، ۲ مرکز پسرانه و دخترانه در شهرستان سیرجان دایر هستند که امروز ساختمان جدید آموزشکده دخترانه کوثر به همت خیر محترم آقای عباسلو برای حضور ۵۵۰ دانشجو مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای استان و دانشکده شهید چمران کرمان ابراز داشت: این مرکز ۱۲ کلاسه به متراژ ۱۵۰۰ متر مربع و با هزینه‌ایی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال که قسمتی خیر ساز و بخشی نیز از طریق کمک‌های مالی دانشگاه ساخته شد.

به گزارش فارس، شهرستان سیرجان دارای ۲ مرکز آموزشکده فنی‌ و حرفه‌ای پسران و دختران است.

پایان پیام / ۳۷۶۳ / ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول