اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

دلیل ادامه نارضایتی مسافران از خط ریلی قزوین-تهران چیست؟

با وجود بازگشت قطار حذف شده به خط ریلی قزوین-تهران، داستان ازدحام جمعیت و مشکلات مسافران برای رسیدن به مقصد همچنان ادامه دارد.

دلیل ادامه نارضایتی مسافران از خط ریلی قزوین-تهران چیست؟

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اواخر مرداد ماه امسال بود که گزارشی در خصوص نارضایتی مسافران خط راه آهن قزوین-تهران از سوی خبرنگار فارس تهیه و منتشر شد.

در بخشی از این گزارش آمده بود: مسافران خط ریلی قزوین_تهران به دلیل کاهش تعداد قطارها و مسافرگیری بیش از حد ظرفیت، مدتی است رنج سرپا ایستادن در قطارها را به جان می خرند تا به مقصد برسند که همین موضوع، نارضایتی و گلایه مندی آنان را به همراه داشته است.

 

 

وضعیت قطارهای قزوین_تهران به گونه ای شده بود که مسافران مجبور بودند در کف سالن ها و پله ها بنشینند و برخی مسافران نیز به دلیل ازدحام جمعیت، جایی برای نشستن نداشته و سرپا مسیر را تا تهران طی می کردند.

پس از پیگیری این مشکل در آن برهه، غلامحسین ولدی مدیرکل راه آهن شمال ۲ کشور در مصاحبه با خبرنگار فارس با اشاره کاهش یک رام از قطار حومه‌ای قزوین و پیگیری این موضوع توسط معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اظهار کرده بود: موضوع پیگیری شده و مکاتبات لازم هم صورت گرفته است.

وی همچنین گفته بود: به زودی و پیش از بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، قطار حذف شده خط قزوین _تهران به مسیر برمی گردد و از اوایل مهر ماه مشکل حل می‌شود.

با توجه به نارضایتی دوباره مردم از شلوغی قطارهای خط ریلی قزوین_تهران، مجددا ماجرا را از مدیر کل راه آهن شمال 2 کشور پیگیری کردیم.

قطار حذف شده، برگشت

در این خصوص غلامحسین ولدی به خبرنگار فارس در قزوین گفت: قطاری که حذف شده بود از یکم مهر ماه به خط ریلی قزوین_تهران اضافه شده و در حال حاضر بهم ریختگی وجود ندارد.

وی افزود: اینکه جمعیت مسافران شلوغ است دست ما نیست و بالا بودن حجم تقاضا و قیمت خیلی مناسب و هزینه پایین بلیط قزوین_تهران، شلوغی جمعیت را به همراه دارد.

این مسوول بیان کرد: سه ریل باس داریم که مبدا دو ریل باس از قزوین و یک ریل باس از تاکستان است و روزانه ظرفیت جابجایی 900 تا 1000 مسافر در مسیرهای رفت و برگشت وجود دارد.
 


به گزارش فارس، با توجه به قیمت بالای بلیط اتوبوس و سواری های خط قزوین_تهران و تردد روزانه مسافران به تهران، بسیاری از افراد ترجیح می دهند به دلیل قیمت به صرفه تر و مناسب تر قطار، در این مسیر تردد کنند که همین امر شلوغی قطارها را به دنبال داشته و ضرورت دارد مسؤولان استان قزوین تدبیر لازم را برای رفع این مشکل بیندیشند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول