اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

دادستان رباط‌کریم: ساماندهی سگ‌های بلاصاحب وظیفه شهرداری و شرکت عمران پرند است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم گفت: شهرداری و شرکت عمران پرند موظف به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و بلاصاحب هستند، چنانچه هر کدام از آن‌ها و ارگان‌های مرتبط، به وظیفه قانونی خود عمل نکنند از باب ترک فعل مسؤول هستند.

دادستان رباط‌کریم: ساماندهی سگ‌های بلاصاحب وظیفه شهرداری و شرکت عمران پرند است

محمد یوسف‌وند دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پرند در خصوص موضوع جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در شهر جدید پرند اظهار کرد: کلیه نهادهای خدمات‌رسانی از جمله شهرداری و شرکت عمران پرند موظف به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و بلاصاحب هستند، چنانچه هر کدام از آن‌ها و ارگان‌های مرتبط به وظیفه قانونی خودشان در این خصوص عمل نکنند و در اثر قصور، آسیبی به هر یک از شهروندان برسد از باب ترک فعل، مسؤول هستند و حتما برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل و برخورد قضایی صورت خواهد گرفت. 

وی ادامه داد: از آنجایی که مسؤولیت فاز صفر تا ۳ به عهده شهرداری و فازهای ۴ تا ۷ به عهده شرکت عمران می‌باشد، جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌ها، باید توسط شهرداری در فازهای تحت مدیریت خود و شرکت عمران هم فازهای تحت مدیریت خود صورت گیرد.

دادستان شهرستان رباط‌کریم در ادامه گفت: شرکت عمران و شهرداری پرند موظف هستند در همین خصوص کارگروهی با حضور تمام دستگاه‌های مرتبط با موضوع ازجمله شبکه بهداشت، دامپزشکی و اداره محیط‌زیست تشکیل دهند و در خصوص کارهای انجام داده، از جمله تحویل سگ‌ها به کمپ‌ها به‌صورت مستند و ماهانه گزارش دهند و در همین راستا اگر گزارش خلاف واقعی ارائه شود حتما به صورت قانونی برخورد خواهد شد. 

یوسف‌وند یکی از آسیب‌های جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب را جمع‌آوری و رهاسازی مجدد آن‌ها توسط پیمانکاران دانست و عنوان کرد: شهرداری و شرکت عمران به همین‌خاطر باید در قبال تحویل سگ‌ها رسید دریافت کنند. 

وی در خصوص کسانی که به اصطلاح حامی سگ هستند و مانع جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب می‌شوند تصریح کرد: هر کسی که در راستای جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب و انجام وظیفه شهرداری و شرکت عمران پرند خلل ایجاد کند و مسئولین را مورد آزار قرار دهد چه در فضای عمومی و چه در فضای رسانه‌ای مجرم هستند و دستگاه قضایی با آن‌ها برخورد خواهد کرد، چون سلامت مردم برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و قانون باید اجرا شود. 

دادستان شهرستان رباط‌کریم در پایان با توجه به اهمیت موضوع برای دستگاه قضایی تاکید کرد: دادستانی با توجه به مطالبات زیاد مردم از این پس ورود جدی به این موضوع خواهد داشت و با هیچ کس هم مماشات نخواهد داشت. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول