اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

سالانه 2 هزار تن انار در خورهه محلات تولید می‌شود

عضو شورای اسلامی روستای خورهه محلات گفت: سطح زیرکشت باغ‌های انار روستای خورهه ۲۰۰ هکتار است و سالانه بیش از 2 هزار تن انار با کیفیت و ممتاز برداشت می‌شود.

سالانه 2 هزار تن انار در خورهه محلات تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از محلات، چهارمین جشنواره شکرگزاری برداشت انار و نمایشگاه توانمندیهای روستای خورهه محلات شب گذشته به کار خود پایان داد.

دراین جشنواره علاوه بر اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی  و هنری، در۶۰ غرفه محصولات تولیدی روستا ازجمله انار و محصولات جانبی و سوغات این روستا و شهرستانهای استان مرکزی و سایراستان های کشور به نمایش گذاشته شد.

این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت‌های روستای خورهه و ایجاد شور و نشاط اجتماعی برگزار شد.

ارشدی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان محلات در حاشیه این جشنواره گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ترویجی با محور انار و کشاورزی، مسابقات ورزشیِ ستنی، رالی خانوادگی و بازی‌های بومی و محلی از بخش‌های این جشنواره است.

دلاوری عضو شورای اسلامی روستای خورهه گفت:  سطح زیرکشت باغ‌های انار روستای خورهه ۲۰۰ هکتار است و سالانه بیش از 2 هزار تن انار با کیفیت و ممتاز برداشت می‌شود.

وی بیان کرد: به دلیل کیفیت بالای انار خورهه بازار مناسبی برای محصول انار تولیدی این روستا در داخل و خارج از کشور وجود دارد به نحوی که میزان تولید انار خورهه جوابگوی تقاضای مشتریان نیست.

عضو شورای اسلامی روستای خورهه از دریافت گواهی ملی کیفیت برای انار خورهه خبرداد و گفت: پیگیری دریافت گواهی بین المللی برای این محصول در حال انجام است.

روستای خورهه در شمال شرقی شهرستان محلات از توابع استان مرکزی و در فاصله ۴۵ کیلومتری آن قرار دارد و به دلیل برخورداری از آثار باستانی باقی مانده از دوران سلوکی و اشکانی، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

این روستا با داشتن حدود ۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت انار، به دلیل شرایط جغرافیایی و آب و هوایی، از بهترین مناطق کشور برای تولید انار به شمار می‌رود.

این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت‌های روستای خورهه و ایجاد شور و نشاط اجتماعی برگزار شد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ترویجی با محور انار و کشاورزی، مسابقات ورزشیِ ستنی، رالی خانوادگی و بازی‌های بومی و محلی از بخش‌های دیگر این جشنواره بود.

 پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول