اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

میزان تخلفات ساختمانی در شهر اصفهان 4 درصد کاهش یافت

مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان از کاهش 4 درصدی میزان تخلفات ساختمانی در کلانشهر اصفهان خبر داد.

میزان تخلفات ساختمانی در شهر اصفهان 4 درصد کاهش یافت

غلامعلی فیض الهی، مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه در هر کشوری، موضوع ساخت و ساز در املاک تابع قوانین و ضوابط مشخص و از قبل تدوین شده است، اظهار داشت: این ضوابط عمدتاً ناظر بر محدوده شهرها و حریم آن است و شهرداری نهادی است که بر اجرای آن نظارت می‌کند و هدف از این کار افزایش ایمنی و سلامت ساخت و ساز در داخل شهرها و محدوده حریم آن است.

وی با بیان اینکه در اصفهان مردم بیشتر از سایر کلان‌شهرهای کشور نکات قانونی و ایمنی را رعایت می‌کنند، افزود: قوانین مربوط به شهرداری‌ها از گستردگی خاصی برخوردار هستند و آگاهی دادن به مردم از اهداف این کمیسیون است.

فیض الهی با اشاره به سیر نزولی تخلفات ساختمانی از سال ۱۳۹۲ تاکنون گفت: از حدود ۶ هزار و ۴۳۳ آرای کمیسیون در سال ۱۳۹۲ در حال حاضر با وجود گذشت زمان و توسعه شهرسازی ۴۲ هزار و ۵۱۵ رای صادر و در دست بررسی است.

مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان ادامه داد: ۸۳ درصد از این پرونده‌ها جریمه، ۴ درصد تخریب و ۴ درصد برائت بوده است.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به پرونده‌ها بروز است و در اسرع وقت توسط کمیسیون‌های مربوطه بررسی می‌شود، بیان کرد: هر شش ماه یک‌بار جلسه‌های هم‌اندیشی بین اعضای کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ برگزار می‌شود تا در اختلاف آرا به یک وحدت رویه برسند، زیرا مسائل حقوقی با مسائل حقوقی کیفری متفاوت است.

فیض الهی با اشاره به اینکه تخلفات ساختمانی، پیامدهای اقتصادی، اجتماعی، کالبدی و فضایی بسیار زیادی دارند، گفت: براساس تحلیل‌های صورت گرفته، بیشترین میزان تخلفات ساختمانی در ۷ ماه نخست سال ۱۴۰۲ در منطقه ۱۰ با ۳ هزار و ۲۶۴ مورد بوده است.

مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه میزان تخلفات ساختمانی در کلانشهر اصفهان ۴ درصد کاهش یافته است، اضافه کرد: کمترین تعداد تخلفات را نیز منطقه ۲ با ۴۸۶ مورد دارد که با توجه به تعداد تخلفات در سال ۱۳۹۲ به عنوان سال پایه و سال ۱۴۰۲ به عنوان سال پایانی آماری، نرخ رشد تخلفات در مناطق ۱۵گانه شهرداری اصفهان با کاهش روبرو بوده است که نزولی‌ترین مقدار رشد تخلفات شهری در مناطق ۲،۱۴،۵،۴،۱۱ با بیشترین کاهش سیر نزولی چشمگیری داشته است.

به گزارش فارس، کمیسیون ماده ۱۰۰ برای همه شهرنشین‌ها به‌ویژه افرادی که درگیر ساخت و ساز یا خرید و فروش ملک بوده‌اند، نامی آشناست. این کمیسیون وظیفه رسیدگی به تخلفات ساختمانی را دارد و اگر بنایی بدون اخذ پروانه ساخته شود، بنای ساخته شده مطابق با پروانه اخذ شده نباشد یا بعد از پایان ساخت، بخش‌های دیگری به بنا اضافه شود،‌ کمیسیون مذکور به آن رسیدگی می‌کند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول