اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بلینکن: اقدامات بیشتری برای محافظت از غیرنظامیان در غزه باید انجام شود

علیرغم حمایتهای همه جانبه واشنگتن از حملات رژیم صهیونیستی به غزه، وزیر خارجه این کشور با اشاره به موافقت تل آویو با وقفه‌های بشردوستانه گفت: پیشرفتهایی حاصل شده اما اقدامات بیشتری باید انجام شود.

بلینکن: اقدامات بیشتری برای محافظت از غیرنظامیان در غزه باید انجام شود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا که برای شرکت در نشست فرمت 2+2 با هند به همراه لوید آستین وزیر دفاع این کشور به دهلی نو سفر کرده است، از موافقت رژیم صهیونیستی با وقفه‌های بشردوستانه در حمله به غزه استقبال کرد اما تاکید کرد که اقدامات بیشتری باید انجام شود.

وی که با خبرنگاران در دهلی نو صحبت می‌کرد افزود: من فکر می‌کنم پیشرفتهایی حاصل شده است. اما من همچنین روشن گفتم که اقدامات بیشتری در حفاظت از غیرنظامیان و ارسال کمکهای بشردوستانه به مردم غزه باید انجام شود.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود: ما ایده‌هایی را در مورد عدم جابجایی اجباری غیرنظامیان در نوار غزه و عدم استفاده از آن به عنوان سکویی برای حمله به اسرائیل ارائه کردیم.

وی با اشاره به راه حل دودولتی در فلسطین نیز گفت: ما برای دستیابی به صلح پایدار از طریق راه حل تشکیل دو دولت در حال تلاش و همکاری هستیم.

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد امروز، جمعه ۱۰ نوامبر مدعی شد که رژیم صهیونیستی با «آتش‌بس بشردوستانه» در غزه پس از فشارهای واشنگتن موافقت کرده است.

بایدن در این باره اذعان کرد که این «گامی در جهت درست» است و به غیرنظامیان کمک می‌کند تا از جنگ فرار کنند و کمک‌های بیشتری وارد مناطق آسیب‌دیده شود.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: «بدون آزادی اسرای اسرائیلی، آتش بسی در غزه برقرار نخواهد شد».

«جان کربی»، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اذعان کرده بود: اسرائیل با اجرای روزانه یک توقف ۴ ساعته در جنگ در شمال غزه موافقت کرده است؛ این وقفه‌ها از ۳ ساعت قبل از برقراری اعلام خواهند شد. 

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول