اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جنگ علیه بیمارستان‌ها؛ جنایات تل‌آویو در سی‌وپنجمین روز از بمباران غزه

در سی‌وپنجمین روز از حملات ارتش صهیونیستی به نوار غزه، چندین بیمارستان توسط جنگنده‌های این رژیم بمباران شد؛ هدف از این جنایت، خروج تمام مراکز درمانی از مدار خدمت و تشدید فاجعه انسانی در غزه عنوان شده است.

جنگ علیه بیمارستان‌ها؛ جنایات تل‌آویو در سی‌وپنجمین روز از بمباران غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی از صبح امروز جمعه، ۱۰ نوامبر و در سی و پنجمین روز از جنایات در نوار غزه، بمباران بیمارستان‌ها را با هدف خروج همه مراکز درمانی از مدار خدمت تشدید کرده‌اند.

خبرنگار شبکه «الجزیره» امروز گزارش داد: در بمباران ساختمان درمانگاه مجتمع پزشکی الشفاء در شهر غزه توسط جنگنده‌های رژیم اشغالگر، تعدادی از فلسطینیان شهید و چند تن دیگر هم مجروح شدند.

«محمد ابوسلمیه»، مدیر بیمارستان الشفاء در این باره گفت: اسرائیل برای چهارمین بار از بامداد امروز مجتمع الشفاء را هدف قرار می‌دهد؛ اشغالگران اکنون در حال جنگ با بیمارستان‌ها و بخش پزشکی در غزه هستند.

 

 

در سحرگاه امروز، رژیم صهیونیستی تعدادی بیمارستان در غزه را مجدداً بمباران کرد؛ در حالی که وزارت بهداشت در نوار، نسبت به وقوع فاجعه بزرگ در نتیجه هدف قرار دادن بیمارستان‌ها هشدار داده بود.

مجتمع پزشکی الشفاء یک مجتمع دولتی وابسته به وزارت بهداشت فلسطین است که بزرگ‌ترین موسسه درمانی ارائه‌دهنده خدمات پزشکی در نوار غزه هم محسوب می‌شود.

«اشرف القدره»، سخنگوی وزارت بهداشت غزه در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه الجزیره، درباره جنگ صهیونیست‌ها علیه بخش بهداشت و درمان تصریح کرد: «رژیم اشغالگر اسرائیل به دنبال از کار انداختن تمامی بیمارستان‌های نوار غزه است».

وی در ادامه تاکید کرد: «جامعه بین‌المللی باید این تجاوزات را مهار کرده و سوخت و مواد پزشکی را به بیمارستان‌ها برساند؛ در بمباران چند بیمارستان غزه از صبح امروز تاکنون، شهدا و مجروحانی بر جای مانده‌اند».

این وضعیت، تنها بر بیمارستان الشفاء حاکم نیست و براساس تصاویر منتشر شده توسط رسانه‌های فلسطینی، بیمارستان‌های «الرنتیسی»، «النصر» و «العیون» در شهر غزه هم به محاصره تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی درآمده‌اند.

 

 

خبرنگار شبکه «المیادین» در این باره گزارش می‌دهد: تانک‌های رژیم اشغالگر بیمارستان الرنتیسی، النصر، یک مرکز روان درمانی و بیمارستان چشم در غزه را محاصره کرده‌اند؛ نظامیان صهیونیست به شکل گسترده در حال بمباران اطراف این بیمارستان‌ها هستند و هیچ کس جرأت خروج از این مراکز را ندارد.

برخی منابع خبری از نوار غزه گزارش می‌دهند که تانک‌ها و نظامیان رژیم اشغالگر از بیمارستان الرنتیسی و بیماران و مجروحان آن در محله النصر غزه به عنوان سپری انسانی برای پیشروی و جلوگیری از ضدحمله‌های القسام استفاده می‌کنند.

 

 

مدیر بیمارستان الرنتیسی غزه، متخصص کودکان که یکی از بیمارستان‌های هدف اشغالگران است، در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه «الجزیره» تصریح کرد: ما از دیروز در بیمارستان محاصره شده‌ایم و تانک‌های اسرائیلی در اطراف اینجا مستقر هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: در آستانه فاجعه هستیم و نمی‌توانیم حتی کوچکترین خدمات پزشکی را به بیماران ارائه دهیمغ ما از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم از بیماران، آسیب‌دیدگان و افراد آواره در بیمارستان محافظت کنند.

وزارت بهداشت فلسطین روز چهارشنبه، ۸ نوامبر اعلام کرده بود که بمباران مداوم نوار غزه توسط اشغالگران برای سی و سومین روز متوالی، موجب شهادت ۱۹۲ تن از کادر درمان و همچنین شهادت ۳۶ نفر از گروه‌های امدادی شده است.

سازمان هلال احمر فلسطین هم در گفت‌وگو با شبکه «الجزیره» تصریح کرده بود: «بیمارستان‌های شمال نوار غزه از کمبود دارو و مواد غذایی رنج می‌برند».

در حالی که هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه جانش را از دست می‌دهد و ۷۰ درصد قربانیان زن و کودک هستند، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که نوار غزه در حال تبدیل شدن به قبرستان کودکان است و  کابوس غزه فراتر از یک بحران انسانی است. این یک بحران بشریت است.

براساس گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان» آمریکا، حتی مقامات ارشد واشنگتن هم به صورت محرمانه اعلام کرده‌اند که برخی از جوانب عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه را، از جمله هدف قراردادن بیمارستان‌ها و بمباران مراکز درمانی قابل دفاع نمی‌دانند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول